اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

کوررنگی تسلیم لنزهای تماسی جدید شد

محققان موفق به طراحی و ساخت یک نوع لنز ارتباطی جدید برای درمان کورنگی شدند.

کوررنگی تسلیم لنزهای تماسی جدید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه «بیرمنگام» لنز تماسی را که قابلیت اصلاح کورنگی را دارد، طراحی و تولید کردند. پیش از این لنزهای ارتباطی به طور معمول مورد استفاده افراد نزدیک‌بین یا دوربین قرار می‌گرفت.

براساس گزارش «نیواطلس»، کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص رنگ‌ها نیست. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند.

کوررنگی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز از یکدیگر است. داشتن مشکل در تشخیص اینکه جسمی قرمز است یا سبز، آبی است یا زرد اصلی‌ترین علامت کوررنگی است. بر خلاف تصور عامه، دید افراد کور رنگ به ندرت خاکستری است.

لنزهای تماسی جدید با رنگ رودامین (انواع رنگیزه‌های ساختگی قرمز یا سرخ فام) رنگ‌آمیزی می‌شوند که می‌توانند امواج خاصی از نور قرمز و سبز را جذب کنند. با مسدود کردن طول‌موج‌های بیرونی، نور بیشتری توسط مخروط‌های حساس قرمز و سبز جذب می‌شود و به بیمار این اجازه را می‌دهد تا رنگ‌ها را بهتر تشخیص دهند.

«هیدر بات» مسئول این تیم تحقیقاتی گفت: این لنز نیازی به آماده‌سازی پیچیده‌ ندارد و برای چشم انسان سمی و مضر نیست، همچنین می‌تواند به آسانی در عینک‌ها و لنزهای تماسی با هزینه کم مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول