اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/لبنان؛ انتخاب جدید/

العهد: حزب‌الله پیروز انتخابات است/ مقاومت با قدرت به عرصه اقتصادی لبنان ورود می‌کند

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: شیوه رویارویی حزب‌الله با هجمه‌های رقبا و دشمنان خود در داخل و خارج لبنان و مهارتش در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها این جنبش بزرگ و تاثیرگذار را از همین حالا پیروز انتخابات کرده است.

العهد: حزب‌الله پیروز انتخابات است/ مقاومت با قدرت به عرصه اقتصادی لبنان ورود می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «العهد» لبنان در یادداشتی با عنوان « حزب الله و انتخابات تبدیل تهدید به فرصت» آورده است: حرف از انتخابات در لبنان زیاد شده و همراه با آن تنور مبارزات رسانه‌ای هم با گرایش‌های مختلف داغ است که مهم‌ترین آن حمله سیاسی و رسانه‌ای علیه حزب الله و جامعه آن است.

در این هجمه‌ها، رقبا به مسائل مختلفی و در راس آن موضوع سلاح دستاویز شدند از موضوع حمله به نقش حزب الله در امور داخلی لبنان و به طور مشخص در پرونده مبارزه با فساد که در این خصوص اتهام‌های گوناگونی وارد است برخی حزب الله را به مشارکت در فساد و برخی آن را به بی طرفی متهم می‌کنند.

علاوه بر این از حزب الله می‌پرسند که تاکنون چه دستاودهای داخلی داشته و برای جامعه و مناطق حضور خود و طرفدارانش که بخش اعظم آن نظیر دیگر مناطق لبنان در محرومیت به سر می‌برد چه کرده است یا تیر اتهامات خود را متوجه نمایندگان حزب الله و وزرای آن در کابینه کرده و اینکه می‌پرسند آنها چه نقش و کارایی دارند یا با شروع اعلام نام نامزدها سطح نمایندگی حزب الله در مناطق مختلف را به باد انتقاد می‌گیرند و در نهایت تلاش برای وانمود کردن وجود کینه مردمی از حزب الله در داخل جامعه آن هم از جمله هجمه‌ها علیه این جنبش است.

تهدید

پس از اینکه حزب الله طبق رویه معمول از طریق شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل و هماهنگ کننده کل پرونده انتخابات این حزب از آغاز مبارزات انتخاباتی خود در مناطق مختلف خبر داد و همپیمانی کامل خود را با جنبش «أمل» اعلام کرد، حزب الله به تدریج متوجه شدت تهدیدها از طریق روبرو شدن با موج حملات رسانه‌ای و سیاسی سهمگین شد.

نقطه عطف

حزب الله پس از تشخیص تهدید در واکنش به آن نقطه عطفی را ایجاد کرد که در آماده باش گسترده و بی سابقه این حزب در سطوح مختلف رسانه‌ای و سیاسی و همچنین در سطح مردمی نمود داشت.

اولین نمود این تحول در تصمیم حزب الله برای ترتیب دادن سلسله نشست‌های داخل سازمانی این حزب و برپایی مجموعه جشنواره‌های انتخاباتی است آن هم با سخنرانی‌های سید حسن نصرالله با فاصله‌های زمانی اندک از یکدیگر(برخی با فاصله 2 روز) که در تاریخ این حزب بی سابقه است.

در سطح رسانه ای حزب الله موج رسانه‌ای گسترده‌ای را از طریق کانال‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی با تشکیل صفحه‌های فعالی در این خصوص به راه انداخت و با شعارهای دشمن شکن و به نمایش گذاشتن دستاوردهای سیاسی و غیر سیاسی خود در مناطق مختلف به ارتباط گیری فعال با مردم پرداخت به گونه‌ای که مجموعه ملاقات‌ها، سمینارها و نشست‌هایی برای ارتباط با اقشار مختلف در مناطق حضور خود ترتیب داد.

تبدیل تهدید به فرصت، هنری که حزب الله در آن مهارت دارد

در طول سال‌های گذشته حزب الله در فرایند استفاده از تجربیات به خوبی مهارت کسب کرده بخصوص که در بیشتر اوقات با تهدیدهای مختلفی روبرو بوده و توانسته از آن بهره‌برداری کرده و آن را به فرصتی برای رسیدن به موفقیت‌ها مبدل کند.

حزب الله این مهارت را از روزهای مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی آموخته زمانی که تهدید برتری نظامی دشمن را به فرصتی برای کسب دستاوردها مبدل کرد و نمونه‌های زیادی در این خصوص وجود دارد که از این بین تهدید جدی علیه حزب الله طی سال‌های متمادی را یادآوری می‌کنیم که آن قدرت فناوری دشمن و به ویژه در زمینه هواپیماهای شناسایی و توانمندی آن در تشخیص تحرکات نیروهای مقاومت بود اما مقاومت توانست با دستیابی به فناوری این هواپیماها به مقاصد دشمن از طریق شناسایی اهداف و مسیرهای عبور آن پی ببرد و بدین ترتیب این تهدید را به فرصتی مبدل کرد که از آن تا سال‌های دراز استفاده کرد.

حزب الله طبق همین خط مشی عمل کرد و آن را در زمینه‌های مختلف گسترش داد تا با گذر زمان به یک مهارت بالا برای آن مبدل شد و دبیر کل حزب الله هم از این مهارت حزب الله بارها سخن گفته است.

انتخابات و شکار فرصت ها به دست حزب الله

در طی سال‌های گذشته جامعه مقاومت با حملات نظام مندی روبرو بود مهم‌ترین هدف آن ایجاد شکاف بین مقاومت و جامعه مقاومت است چرا که جامعه مقاومت توانسته حامی و ضامن اساسی ادامه مقاومت و اقتدار آن باشد.

یکی دیگر از حملات علیه حزب الله مخدوش کردن چهره داخلی و بین المللی آن بوده که در این حملات طرف‌های متعدد داخلی و خارجی شریک بودند و برای این کار ابزارهای رسانه‌ای در داخل لبنان یا در کشورهای عربی و جهان بکار گرفته و پول‌های هنگفتی هزینه کردند که بخشی از آن در گزارش جفری فلتمن، سفیر سابق آمریکا که نوک پیکان این حملات بود آمده است.

در اینجا به مناسبت «انتخابات» لبنان می‌رسیم حزب الله با شخص دبیر کل خود  که از اعتماد و اعتبار بالایی در بین جامعه و متحدانش برخوردار است شروع کرد یعنی مطابق اصل حرفه‌ای خود عمل کرد یعنی فرصت‌های کنونی و کهنه را غنیمت شمرده و موفقیت‌هایی حاصل کرد و این موضوع را سید حسن نصرالله در محورهای سخنرانی خود بیان کرد و هدف این سخنرانی‌ها را فراتر از آمادگی برای مشارکت در انتخابات قرار داد تا مجموعه اهداف برنامه‌ریزی شده حزب الله را محقق کند، اهدافی که آنها را در زیر معرفی می‌کنیم:

نخست، تثبیت و تحکیم رابطه بین مقاومت و جامعه آن در پی حمله شدیدی که مقاومت طی سال‌های گذشته تا آغاز مبارزات انتخاباتی با آن روبرو بوده است.

دوم، زمینه سازی برای مشارکت حزب الله در تصمیم گیری‌های داخلی که حزب الله به دلایل متعددی که در اینجا جای ذکر آن نیست خود را مجبور به ورود به آن می‌بیند بخصوص در موضوع اقتصاد لبنان و مبارزه با مفاسد.

سوم ورود گسترده‌تر به خط حل و فصل مشکلات و مطالبات جامعه حزب الله

چهارم، آماده سازی افکار عمومی لبنان برای ایفای نقش جدید حزب الله در مسائل داخلی که به نوبه خود تهدیدی کلی برای کشور و همچنین برای حزب الله ایجاد می کند.

پنجم، ترسیم خطوط کلی سیاست و اقتصاد دولت آتی لبنان و مسئول دانستن آن در حل مشکلاتی که این کشور از آن رنج می‌برد.

حزب الله پیروز انتخابات است

همان گونه که روشن است آنچه که گفته شد  به مراتب فراتر از مناسبت انتخابات است و راه را برای ساختن مرحله آتی لبنان فراهم می‌کند و نقش آتی حزب الله را تثبیت خواهد کرد علاوه بر اینکه تا حد زیادی موجب تحقق دستاورد سیاسی در تحکیم روابط بین مقاومت و جامعه آن می‌شود؛ این چیزی است که حزب الله منتظر است که از نتایج انتخابات و نسبت مشارکت مردم در آن به دست آید.

بنابراین حزب الله و اهداف بزرگ آن می‌توانند دستاوردهایی محقق کنند که به مراتب بسیار بیشتر از هر دستاوردی است که می‌تواند در این انتخابات به دست آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول