اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فلوشیپ پزشکی روان‌تنی تأکید کرد

لزوم معاینه روان همه بیماران علاوه بر بررسی سلامت جسمانی

فلوشیپ پزشکی روان‌تنی گفت: زمانی که فرد به دلیل بیماری به پزشک مراجعه می‌کند ضروری است علاوه بر علائم جسمانی، حالات روانی و شرایط اجتماعی وی نیز مورد بررسی و حتی در مواردی تحت مداخله مناسب قرار گیرد.

لزوم معاینه روان همه بیماران علاوه بر بررسی سلامت جسمانی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محسن‌ رحیم‌نیا، فلوشیپ پزشکی روان‌تنی در آستانه برگزاری نخستین همایش سالانه انجمن علمی ـ پزشکی روان‌تنی ایران، گفت: این همایش با هدف افزایش دانش و همفکری پزشکان در زمینه پزشکی روان‌تنی برگزار می‌شود و پزشکان از تخصص‌های مختلف می‌توانند جهت کسب آگاهی و آشنایی با آخرین دستاورده‌های این حوزه در همایش شرکت کنند.

دبیر اجرایی نخستین همایش سالانه انجمن علمی  و پزشکی روان‌تنی ایران درباره امتیاز‌های بازآموزی گروه‌های مختلف پزشکی، بیان کرد: این گردهمایی علمی برای متخصصان روانپزشکی، نورولوژیست‌ها و روانشناسان  ، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، جراحان عمومی و متخصصان زنان، متخصصان قلب، انکولوژیست‌ها، متخصصان غدد، جراحان پلاستیک، جراحان کلیه و مجاری ادرار و متخصصان کودکان و کارشناسان مامایی است.

رحیم‌نیا با تاکید براینکه دانش روان‌تنی بر ارتباط جدایی نا‌پذیر روان و تن می‌پردازد، بیان کرد: زمانی که فرد به دلیل بیماری به پزشک مراجعه می‌کند ضروری است علاوه بر علائم و حالات جسمانی، علائم و حالات روانی وی نیز مورد بررسی و حتی در مواردی مورد مداخله قرار بگیرد.

وی افزود: بالعکس زمانیکه فردی به دلیل مشکلات روانپزشکی به روانپزشکان و مشاوران مراجعه کند، باید علاوه بر علائم و مشکلات روانی، علائم و حالات جسمانی بیمار مورد بررسی قرار گیرد، زیرا نتایج تحقیقات نشان می‌دهد روان و جسم افراد در ارتباط نزدیک با یکدیگر هستند که می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول