اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

بعد از پایان عملیات «غوطه» و «قلمون»؛

ارتش سوریه تجهیزات سنگین خود را به شمال حمص منتقل کرد + فیلم

منابع میدانی سوریه می‌گویند که ارتش این کشور همه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین خود را که اخیرا برای آزادسازی غوطه و قلمون به اطراف دمشق ارسال کرده بود، به شمال استان حمص فرستاده است و عملیات در این منطقه به‌زودی شروع می‌شود.

ارتش سوریه تجهیزات سنگین خود را به شمال حمص منتقل کرد + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های سوری از تحرکات ارتش سوریه برای آغاز عملیات جدید در شمال استان حمص خبر می‌دهند.

منابع میدانی یکشنبه گفتند که ستون‌های نظامی بزرگی که برای آزادسازی منطقه غوطه شرقی شهر دمشق و قلمون به این مناطق اعزام شده بودند، طی ۲۴ ساعت گذشته این شهر را به مقصد استان حمص ترک کردند.

فعالان سوری عبور این ستون‌های نظامی را از بزرگراه «حمص-دمشق» رصد کرده‌اند.

 

این منابع میدانی به وبگاه «مراسلون» گفته‌اند که ستون‌های نظامی شامل بیش از ۱۰۰ خودروی مجهز به مسلسل، ده‌ها کامیون حامل تانک و عراده توپ، کامیون‌های حمل مهمات، توپ‌های خودکششی، راکت‌انداز‌های «Smerch» و «Urgans»، خودرو‌های «بی.ام.پی» و سلاح‌های متنوع دیگری بود.

براساس این گزارش این تجهیزات نظامی برای آزادسازی منطقه ریف شمالی استان حمص ارسال شده‌اند که در اشغال گروه‌های تروریستی مانند «جبهه النصره»، شاخه سوری گروهک القاعده، «احرار الشام»، گردان‌های «الفاروق» و گردان‌های «فیلق‌الشم» و «تجمع احرار حمص» است.

وبگاه مذکور می‌نویسد پرواز بالگردهای ارتش سوریه بر فراز منطقه مذکور و انتشار اعلامیه‌هایی که در آن از غیر نظامیان خواسته‌ می‌شود منطقه را ترک کنند، حکایت از آن دارد که به زودی عملیات پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها شروع خواهد شد.


اندازه بزرگتر اینجا   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول