اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس: آقای نوبخت شما درآمد کشاورزان را منفی 30 درصد کردید

اشتغال و تامین معیشت ابرمشکل کشور است/ دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران کوتاهی می‌کند

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در حال حاضر به عنوان ابرچالش در سطح کلان و استان مطرح است اشتغال، تامین معیشت و اقتصاد مردم است.

اشتغال و تامین معیشت ابرمشکل کشور است/ دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران کوتاهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسدالله قره‌خانی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر همه چیز را در روستاها محقق کنیم اما به اشتغال، تامین معیشت و اقتصاد مردم توجهی نشود همه روستاها را ترک می‌کنند  و به حاشه شهرها پناه می‌برند.

وی با اشاره به اینکه باید به ارتقای اقتصاد و توسعه معیشت مردم استان گلستان توجه شود، تصریح کرد: روستائیان مشغول فعالیت کشاورزی و دامداری هستند اگر اینها را فراموش کنیم روستاها متروکه خواهد شد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال استان گلستان مقام نخست را در تولید گندم خواهد داشت اما متاسفانه دولت در این زمینه کوتاهی دارد باید تمهیدات پرداخت مطالبات کشاورزان در اولویت دولت باشد.

*آقای نوبخت شما درآمد کشاورزان را منفی 30 درصد کردید

قره خانی خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمی‌شود که شما درآمد کشاورزان را 30- درصد کنید، پول گندم را اضافه نمی‌کنید، 20 درصد هم افزایش در کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان تحمیل شده؛ پس حق کشاورزان چگونه باید ادا شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون که گندم برداشت شده همان قیمت سال گذشته است این نگاه در بخش کشاورزی و حمایت از روستائیان کشاورز در دولت کمرنگ است هرچند ما نمی‌خواهیم زحمات دولت را نادیده بگیریم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم نوبخت را در مجلس استیضاح کنیم همه تصمیمات زیر نظر اوست باید از رئیس جمهور سوال شود که چند بار مجلس اراده این کار را کرد.

قره خانی با ابراز این دغدغه که چرا شرکت غله استان گلستان در استان مازندران است، گفت: مازندران 100 هزار تن تولید دارد شرکت غله قبل از انقلاب در گرگان مستقر بوده، استان گلستان 8 هزار تن کامیون دارد اما چرا باید خام‌فروشی کنیم و غله استان با وجود آنکه این همه کارخانجات داریم اما به شرکت غله آبادان و خلیج فارس انتقال پیدا می‌کند.

وی گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی به نفع استان گلستان نیست گندم باکیفیت در استان تولید می‌شود محصولی که پروتئین آن بالای 34 درصد و پروتئین آن بالای 14 درصد است چرا باید خام‌فروشی صورت بگیرد و منافع آن به مردم استان گلستان نرسد این یک معضل بزرگ است.

انتهای پیام/30/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول