اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعلام زمان‌بندی برنامه‌های کمیته‌ مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین/ آغاز خدمت‌رسانی به زائران از 28 مهر

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین با اعلام زمان‌بندی برنامه‌های کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی گفت: ارائه خدمات به زائران حسینی از 28 مهر تا 13 آبان صورت می‌گیرد.

اعلام زمان‌بندی برنامه‌های کمیته‌ مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین/ آغاز خدمت‌رسانی به زائران از 28 مهر

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس جمشید گودرزی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین در اولین جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین با اشاره به جدول زمان‌بندی اجرای برنامه‌های این کمیته اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدمات فعالیت‌های اربعین حسینی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است که دریافت مقدمات کاری و صدور مجدد پروانه‌ها تا سوم مهرماه ادامه دارد.

وی به سهمیه‌بندی استان‌ها برای فعالیت‌های اربعین اشاره کرد و افزود: 9 قرارگاه پیش‌بینی شده است که 5 قرارگاه در عراق و چهار قرارگاه در مرز ایران و عراق است که مسئولیت فرماندهان قرارگاه‌ها تعیین و ابلاغ می‌شود تا اقدامات اجرایی را به نحو خوبی پیش ببرند.

گودرزی با بیان اینکه همایش‌های استانی با قرارگاه‌های عملیاتی اسکان و تغذیه برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: برای هراستان زمان‌بندی در دو نوبت اول تیرماه تا دهم مهر‌ماه به منظور توجیه موکب‌داران اربعین در سطح استان صورت می‌گیرد. همچنین نیازسنجی با هماهنگی استان‌ها از زمین تا سایر امکانات در مرز یا استان‌های عراق باید توسط هر استان اعلام شود تا نیازها به قرارگاه اسکان و تغذیه اطلاع‌رسانی شود.

وی به برگزاری جلسات مشترک ایران و عراق با استان‌های معین از 15 تیر تا اول مردادماه اشاره کرد و گفت: برای ویزای خادمان نیز هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد تا بر اساس ظرفیت و سهمیه هر استان خدمات مشخص و ابلاغ شود.

گودرزی با بیان اینکه لیست اطلاعات خادمان برای صدور ویزا و مشخصات خودروها برای انتقال نیز باید تهیه شود خاطر نشان کرد: زمین‌های پیشنهادی برای راه‌اندازی موکب‌ها از شهریور تا اواخر مهرماه تحویل داده می‌شود. همچنین اعزام خادمان و خروج کالا و امکانات از 10 مهرماه تا 23 مهرماه مصادف با 22 محرم تا 5 صفر صورت می‌گیرد که از 28 مهرماه تا 13 آبان‌ماه عملیات ارائه خدمات آغاز می‌شود.

وی با اشاره به زمان جمع‌آوری موکب‌ها و انتقال امکانات گفت: از 13 تا 15 آبان مصادف با 25 تا 27 صفر امکانات جمع‌آوری و منتقل می‌شود و 30 صفر گزارش نهایی اقدامات موکب‌ها جمع‌بندی خواهد شد.

گودرزی با اشاره به مراسم تقدیر از موکب‌داران و خادمان اربعین تصریح کرد: در هر استان تا 30 آذرماه از موکب‌داران و خادمان اربعین تجلیل می‌شود.

در ادامه نیز نمایندگان هر نهاد و سازمان پیشنهادات خود را برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین بیان کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول