اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

ناسا و آژانس فضایی اروپا خاک مریخ را به زمین منتقل می کنند

علیرغم فعالیت مریخ نوردها و فضاپیماهای مختلف برای بررسی شرایط و وضعیت کره مریخ، انتقال مستقیم خاک این سیاره سرخ رنگ به زمین بررسی دقیق تر آن را ممکن می کند.

ناسا و آژانس فضایی اروپا خاک مریخ را به زمین منتقل می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، با توجه به اهمیت این موضوع سازمان فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا قصد دارند با همکاری یکدیگر نمونه هایی از خاک سیاره مریخ را با تمهیداتی ویژه به زمین منتقل کنند.

دو طرف در همین راستا بیانیه ای منتشر کرده و برنامه های خود در این زمینه را اعلام کرده اند. اجرای این طرح مستلزم اجرای برنامه های سفر فضایی متعدد و انجام برخی مانورهای خاصی در اطراف کره مریخ است.

برای اجرای بخشی از این طرح یک مریخ نورد ویژه به نام مارس 2020 تولید می شود که در حال حاضر فرایند مونتاژ آن در آزمایشگاهی در پاسادنای کالیفرنیا در جریان است. قرار است این مریخ نور 30 نمونه از خاک کره مریخ را در نقاط مختلف این سیاره جمع آوری کند و این نمونه ها بعد از بسته بندی مناسب برای انتقال به کره زمین آماده شوند.

انتقال این نمونه ها به فضاپیمای اعزامی به زمین از طریق یک وسیله خاص موسوم به Mars Ascent انجام می گیرد که از فضاپیمای در حال گردش به دور مریخ برای نشستن بر روی مریخ پرتاب می شود. اجرای چنین فرایندی تا به حال بی سابقه بوده و عملیاتی شدن آن به حداقل سه سال زمان نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول