اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دونوازی سنتور و ویولنسل

سیاوش کامکار آلبوم «منظره‌ نگاه» را منتشر کرد

آلبوم «منظره‌ نگاه» دو نوازی سنتور و ویولنسل سیاوش کامکار و رکسان ژنت توسط موسسه فرهنگی هنری آوای ساز خورشید منتشر شد.

سیاوش کامکار آلبوم «منظره‌ نگاه» را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، آلبوم منظره‌ نگاه اثری بی‌کلام حاصل همنوازی سنتور سیاوش کامکار و ویولنسل رکسان ژنت است. سیاوش کامکار در مورد این اثر گفته است: «این مجموعه در اواخر بهار و اوایل تابستان ۹۶ در مدت یک ماه نوشته شد و به هیچ قانون و چهارچوبی جز اینکه از نوشتن و شنیدنش در ذهنم لذت ببرم فکر نکردم. طبیعتا لذت در دیدگاه شخص من شامل نکات فنی فراوانی است، به شرط آن که روح و احساسم محصورشان نباشد».

«شور و اشتیاق»، «غمگین و شکوهمند»، «آماده برای هر چیز»، «منظره»، «راه پرپیج و خم» و «لزگی» عناوین قطعات آلبوم جدید سیاوش کامکار هستند. 

«سیاوش کامکار» که سال 1368 در تهران متولد شده، فرزند «پشنگ کامکار» و «سودابه سالم» است. او موسیقی را با نواختن تنبک زیر نظر عمویش «ارژنگ کامکار» آغاز کرد. سنتور را اولین بار از مادرش «سودابه سالم» و سپس نزد «پشنگ کامکار» و «اردوان کامکار» فرا گرفت.

او جوانترین عضو گروه کامکارها است و تاکنون سه آلبوم به نام های «بارانی بر دریا»(تکنوازی سنتور)، «از آب ها به بعد»(سنتور و ارکستر) و «باغی در صدا» عرضه کرده است. همچنین کنسرت مجموعه قطعات «سیاوش کامکار» برای سنتور و کوارتت زهی در سال 1387 به روی صحنه رفت.

رکسان ژنُت نیز نوازنده‌ مستقلی است که بیشتر به دلیل حضورش در عرصه‌ موزیک تریلر فیلم های سینمایی و صنعت بازی های کامپیوتری شناخته شده است. از جمله آثار قابل توجه او می توان به Lords of Mayhem اشاره کرد. او همچنین به دلیل آثاری با تنظیمات سلتیک و قرون وسطایی و همکاری های مکرر با پیانیست انگلیسی TPR شناخته شده است. او آلبومی را نیز در همکاری با این پیانیست و بر اساس موسیقی متن های مجموعه‌ی Final Fantasy در سال 2017 ضبط کرده که به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول