اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

تولید هدست‌های واقعیت مجازی ابردقیق توسط اپل

شرکت اپل در حال تولید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ابردقیق است که مجهز به دو نمایشگر با دقت 8K هستند.

تولید هدست‌های واقعیت مجازی ابردقیق توسط اپل

به گزارش  گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از ورج،شرکت اپل در حال تولید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ابردقیق است که مجهز به دو نمایشگر با دقت 8K هستند.

اپل خود اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یاتایید نکرده است، اما گفته می شود این هدست های تازه از سال 2020 در دسترس علامندان قرار می گیرند.

تا به حال کمتر سابقه داشته که یک هدست به طور توامان دارای قابلیت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد، اما اپل قصد دارد این مرزبندی را با طراحی و عرضه هدستی تازه بر هم بزند.

منابع نزدیک به اپل که این خبر را افشا کرده اند می گویند فناوری مورد استفاده در تولید هدست یادشده هم خاص و انحصاری است و تا به حال در بازار وجود نداشته است. دو نمایشگر 8K این هدست برای تحت پوشش قرار دادن دو چشم انسان طراحی شده اند.

این هدست دوربین هایی خواهد داشت که قادر به کشف و شناسایی تحرکات محیط اطراف می باشند و به ابزار بیرونی با استفاده از فناوری بی سیم جدید WiGig 60 گیگاهرتزی متصل می شوند. در جعبه پردازش بیرونی این هدست از پردازنده ای خاص و مجهز به فناوری 5 نانومتری بهره گرفته شده است.

در حال حاضر پیشرفته ترین پردازنده تولیدی شرکت اپل A11نام دارد که مبتنی بر معماری 10 نانومتری است. اگر اخبار منتشر شده در این زمینه صحت داشته باشد محصول نهایی اپل انقلابی در دنیای هدست های واقعیت مجازی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول