اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ضعف سیستم آموزشی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش به نسل جوان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم که این خود موجب آسیب‌های اجتماعی بسیار شده؛ به‌عنوان نمونه فرد نمی‌داند که همسر مناسب خود را چگونه انتخاب کند و یا رفتار جنسی مناسب چگونه است.

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ضعف سیستم آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد بیگدلی بعدازظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس در تحلیل علل به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی نتیجه انباشت ناکارآمدی مسؤولانی است که مدام در گذشته به سر می‌برند و همیشه می‌گویند این اتفاق خواهد افتاد ولی معلوم نیست چه موقع و چه کسی باید این مسائل را رقم بزند.

وی افزود: بزرگ‌ترین اشتباه ما این است که با مردم روراست نبوده و واقعیت‌ها را به آن‌ها نمی‌گوییم و بعد انتظار کمک از جانب آنان نیز داریم که این رویکرد نتیجه‌ای جز ایجاد بحران‌های اجتماعی و نارضایتی مردم نخواهد داشت.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تفکرات حاکم بر کمیته امداد امام (ره) تفکرات امام راحل نیست و تنها باعث افزایش افراد بیشتر تحت پوشش شده است و باید گفت با روش کمیته امدادی دیگر نمی‌توان کشور را اداره کرد.

بیگدلی افزود: امروز ما 150 هزار شهید مجرد زیر 18 سال داریم که هیچ امکاناتی به‌غیراز یک حقوق یک‌میلیونی به خانواده‌هایشان پرداخت نمی‌شود و بعد جلسه می‌گذاریم و خانواده شهدا و ایثارگران که همه هستی‌شان را برای مملکت داده‌اند با خانواده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مقایسه می‌کنیم.

وی همچنین گفت: در آموزش به نسل جوان نیز بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم که این خود موجب آسیب‌های اجتماعی بسیار شده است؛ به‌عنوان نمونه فرد نمی‌داند که همسر مناسب خود را چگونه انتخاب کند و یا رفتار جنسی مناسب چگونه است.

این نماینده مجلس افزود: تا می‌خواهیم در مدارس به دانش آموزان آموزش مهارت زندگی دهیم یک عده می‌گویند می‌خواهید سند 2030 را اجرا کنید درحالی‌که فرزندان خود ما نیز در این مملکت زندگی می‌کنند و هیچ‌کس قصد به انحراف کشاندن جامعه را ندارد.

بیگدلی ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی ما محل پخش کارتون‌هایی با فرهنگ غربی شده و تماماً این فرهنگ را در ذهن کودک و نوجوان ما ترویج می‌کند.

وی سرشت نظام اداری کشور را نیز سرطانی و نیازمند فوری به اصلاحات خواند و گفت: این سرشت سرطانی دو نتیجه خواهد داشت یا انتظار مرگ جامعه را باید کشید یا باید دست به اصلاحات زد و اگر این وضعیت سرشت عداوت به خود نگیرد، مردم طور دیگر با ما رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول