اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمار وزارت بهداشت فلسطین از شهدا و مجروحان راهپیمایی بازگشت

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای، شمار شهدای راهپیمایی بازگشت را 40 تن و مجروحان را 5511 نفر اعلام کرد.

آمار وزارت بهداشت فلسطین از شهدا و مجروحان راهپیمایی بازگشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز راهپیمایی بازگشت در 30 مارس تاکنون 40 فلسطینی به شهادت رسیدند و 5511 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده 3368 نفر از این مجروحان به بیمارستان منتقل و 2143 نفر آن به صورت سرپایی درمان شده‌اند؛ در بین مجروحان 592 کودک و 192 زن وجود داشته‌اند.

143 نفر دچار جراحت خطرناک، 1710 نفر دچار جراحت متوسط و 1515 نفر دچار جراحت خفیف شدند؛ همچنین 1738 نفر با گلوله جنگی و 394 نفر با گلوله پلاستیکی زخمی شدند، 611 تن دچار حالت نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گاز و 625 نفر هم دچار جراحت‌های دیگر ‌شده‌اند.

قرار بود راهپیمایی بازگشت در 15 ماه می مصادف با سالروز «یوم‌ النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین) تمام شود اما اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هفته جاری در سخناننی اعلام کرد این راهپیمایی تا تحقق اهداف خود تا زمان نامعلوم ادامه پیدا خواهد کرد.

علیرغم اینکه تظاهرات مذکور، مسالمت آمیز است اما نظامیان رژیم صهیونیستی از خشونت و سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول