اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام جهاد کشاورزی:

تبارنامه‌ اسب‌های کشور تدوین شود

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تبارنامه‌ اسب‌های کشور باید هرچه زودتر تدوین شود، گفت: به شدت دنبال تشکیل انجمن‌های صنفی و نژادی هستیم.

تبارنامه‌ اسب‌های کشور تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا ملاصالحی بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی صنعت اسب که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه ما تامین گوشت، شیر و دیگر مایحتاج غذایی مردم است، اظهار کرد: اما با این وجود نباید از صنعت اسب نیز غافل شد.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تدوین طرح‌ها از جمله پروژه اصلاح نژادی گونه‌های گاو، اسب، گاومیش، گوسفند و بز در ایران، تصریح کرد: یک سری الزامات قانونی در رابطه با قانون جامع دامپروری در کشور وجود دارد.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌های کلانی را در این حوزه تعریف کرده‌ایم که از جمله آن رسیدن به تولید 12 میلیون تن شیر خام در افق‌های سال‌های آینده است، گفت: در تولید گوشت قرمز نیز چنین برنامه‌هایی داریم.

صالحی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت دام سبک به کمتر از 50 میلیون راس در سال 1404 از دیگر سیاست‌های کلانی است که در وزارتخانه تعریف شده است، افزود: بهبود کمی و کیفی خدمات اقتصادی و افزایش بهره‌وری در کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات نیز از دیگر سیاست‌های در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تدوین طرح جامع اسب یکی از ضروریات‌های کشور در این حوزه است، ابراز کرد: شناسایی و تفکیک پایه‌های ژنتیکی نژاد‌های اسب کشور و حمایت از تشکیل انجمن‌های صنفی اسب که از جمله اولویت‌های وزارتخانه است و ساماندهی واردات و کمک به صادرات اسب نیز از جمله سیاست‌های کلی در رابطه با صنعت اسب کشور است.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارائه آمار دقیق از جمله مشکلات عمده کشور بوده که در بخش دام نیز این مشکل وجود دارد، گفت: اما با این وجود 60 هزار راس اسب در کشور وجود دارد که 20 هزار آن اسب ورزشی بوده که البته این آمار نه تایید و نه رد می‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه تبارنامه‌ اسب‌های کشور هرچه زودتر باید تدوین شود، گفت: جای تشکیل و وجود انجمن‌های صنفی و نژادی در تصمیم‌گیری‌ها خالی بوده و به شدت به دنبال تشکیل آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده و بر آن تکیه کنیم، افزود: اما در بحث واردات و با توجه به نیاز، نظارت‌هایی بر صنعت اسب انجام می‌شود.

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دنبال صادرات اسب هستیم، ابراز کرد: اسب صنعتی بوده که می‌تواند تولید ثروت در کشور کرده و می‌تواند مورد استفاده همه آحاد مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول