اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

با حضور 203 دانش‌آموز

مرحله استانی جشنواره خوارزمی زنجان برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی جشنواره خوارزمی در سطح استان را 40 هزار و 374 دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره با حضور 203 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مرحله استانی جشنواره خوارزمی زنجان برگزار می‌شود

محمود شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از برگزاری مرحله استانی جشنواره خوارزمی نوجوان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره امروز و در مرکز آموزشی علامه طباطبایی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره نخست متوسطه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در 6 رشته فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش، زبان انگلیسی، دست‌سازه، کارآفرینی و زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان فراهم کردن موقعیت برای بروز خلاقیت دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره خوارزمی دانست و ادامه داد: کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری و یاددهی مبتنی بر تدریس پژوهش محور و موقعیت محور، کاربردی کردن دانش و ارتباط با بنیادهای جامعه و موقعیت‌های زندگی و در نهایت توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش‌آموزان در راستای تقویت اعتماد به نفس این قشر برای حضور در رقابت‌های علمی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

شهبازی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای این جشنواره طی سال تحصیلی برگزار شده و امروز مرحله استانی آن در بین دانش‌آموزان راه یافته به این مرحله برگزار می‌شود.

وی تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی جشنواره خوارزمی در سطح استان را 40 هزار و 374 دانش‌آموز یعنی حدود 80  درصد جمعیت دانش‌آموزی مشغول به تحصیل در این مقطع اعلام کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره با حضور 203 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از هر رشته یک نفر یا یک گروه به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی اعزام خواهد شد، افزود: مرحله کشوری این جشنواره در تابستان برگزار می‌شود.

شهبازی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره خوارزمی در مشهد مستقر است به همین دلیل به احتمال قوی مرحله کشوری این جشنواره در همین شهر برگزار خواهد شد.

وی به کسب مقام‌های قابل توجه توسط دانش‌آموزان زنجانی طی سال گذشته در جشنواره خوارزمی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان زنجانی در رشته‌های پژوهش، زبان و ادبیات فارسی و رشته بازارچه کارآفرینی رتبه نخست کشوری را کسب کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان رتبه دانش‌آموزان در رشته دست‌سازه را در جشنواره خوارزمی سال‌گذشته دوم کشوری اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان در رشته‌های آزمایشگاهی و زبان انگلیسی هم رتبه سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول