اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سالارآملی تأکید کرد

تاسیس دانشگاه مشترک میان موسسات آموزش عالی داخلی و دانشگاه‌های معتبر دنیا

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی بر تاسیس دانشگاه مشترک میان موسسات آموزش عالی داخلی و دانشگاه های معتبر دنیا تأکید کرد.

تاسیس دانشگاه مشترک میان موسسات آموزش عالی داخلی و دانشگاه‌های معتبر دنیا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی در این نشست که با محوریت «چالش‌های همکاری‌های بین‌المللی در محورهای دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در شرایط جدید جهانی و منطقه‌ای برگزار شد»،گزارشی از فعالیت‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و تعامل فعال و اثر بخش علمی فرهنگی با محیط منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کرد.

وی درباره حضور استادان و روسای دانشگاه‌ها در تعاملات بین المللی افزود: تعداد اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه‌های اعزامی به خارج از کشور جهت دوره‌های تحقیقاتی، مذاکرات علمی و دانشگاهی با دریافت مجوز از کارگروه مربوط (11 ماه اول سال 1396) 825 نفر بوده است و کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اتریش و فرانسه بیشترین اعزام را داشته‌اند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تصریح کرد: تعداد اعضای هیات علمی برای ارائه مقاله در سمینار ها و کنفرانس های خارج از کشور در 11 ماه اول سال 1396 در مجموع 614 مورد بوده است و کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، مالزی، هلند، اسپانیا، چین، روسیه و هند شاهد بیشترین حضور اساتید ایرانی برای ارائه مقالات علمی بودند.
وی افزود: تعداد کل حضور استادان دانشگاه ها، دانشمندان، روسای دانشگاه های خارجی و مسئولان علوم و فناوری دیگر کشورها که به ایران سفر کرده اند در 11 ماهه اول سال 1396 برابر 1974 نفر است و کشورهای ایتالیا، آلمان، عراق، ترکیه، اتریش و کره جنوبی بیشترین اعزام را داشته‌اند.
به گفته رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران در مجموع 55 هزار و 308 نفر است و دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، فردوسی مشهد و تهران دارای بیشترین دانشجوی خارجی هستند.
وی با بیان اینکه امروزه تمامی نهاد های امنیتی، وزارت امور خارجه و... پذیرش دانشجوی خارجی را فرصت می دانند، خاطرنشان کرد: سدهای ایجاد شده قبلی، از جمله عدم بهره‌گیری از مزایای مرزی امروز، جای خود را به همکاری دانشگاه های مرزی داده است.
دکتر سالار آملی بیان کرد: در مجموع در سال تحصیلی 1396-1395 حدود 12 هزار و 139 مقاله مشترک ارایه شده است و دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مسهد، شیراز، علم و صنعت ایران و شهید بهشتی بیشترین مقالات مشترک تحقیقاتی بین‌المللی را ارائه کرده اند.
وی افزود: 423 بروژه تحقیقاتی مشترک مابین دانشگاه ها و بژوهشگاه های داخل و خارج از کشور در حال اجرا است که از این میان یکصد و پنجاه پروژه نظام‌مند بوده اند.
دکتر سالارآملی خاطرنشان کرد: در طول 3 سال منتهی به سال تحصیلی 1396-1395 تعداد 767 تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاههای داخل و خارج از کشور به امضا رسیده است که 369 مورد آن عملیاتی شده است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال 2018، تعداد 18 دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی جهانی تایمز حضور دارند و از سال 2013 که رتبه بندی آسیایی به نظام تایمز افزوده شده است ایران همواره دارای رشد تعداد دانشگاه در آسیا بوده است به نحوی که در سال 2018 جایگاه ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر، بعد از کشور ترکیه در منطقه کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول