اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از تطمیع توسط ریاض

مصر برای اعزام نیرو به سوریه در قالب ائتلاف موسوم به «اسلامی» اعلام آمادگی کرد

منابع دیپلماتیک مصر اعلام کردند که قاهره اعلام کرده که آماده است به سوریه نیرو اعزام کند، ولی وظیفه این نیروها، حمایت از امنیت باشد، نه عملیات جنگی.

مصر برای اعزام نیرو به سوریه در قالب ائتلاف موسوم به «اسلامی» اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده بود که قصد دارد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند و از کشورهای عربی خواست که نیروهای خود را در قالب ائتلاف موسوم به «اسلامی» به سوریه منتقل کنند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی چندی پیش مدعی شده بود که ریاض آماده است در زیر لوای ائتلاف آمریکا، به سوریه نیز اعزام کند.

الجبیر گفته بود که عربستان در دوران دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا این پیشنهاد را به واشنگتن داده بوده است، اما «در خصوص نوع نیروهایی که باید در شرق سوریه حضور داشته باشند و [اینکه این نیروها] از کجا خواهند آمد، بحث و بررسی ادامه دارد».

در همین راستا، وبگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع دیپلماتیک مصر گزارش داد که قاهره برای اعزام نیرو به سوریه اعلام آمادگی کرده است.

این منابع اعلام کردند که ریاض شماری از کشورهای همپیمان عربی واسلامی خود را برای این مسئله آزموده است تا نیروهای خود را به سوریه اعزام کنند.

منابع مذکور اعلام کردند قاهره شرط کرده است که نقش نیروهایی که وارد سوریه میشوند، جنگی نباشند، بلکه فقط وظیفه حفظ امنیت را عهده دار باشند.
این منابع میگویند که همگرایی مصر و عربستان، سبب شده است که مصر این موضع را اتخاذ کند؛ گذشته از اینکه «این توافق مستلزم نیروهای جنگی نیست که وظیفه داشتند جنگ نیابتی داشته باشند».

این منابع تأکید کردند که «در صورت توافق نهایی بر سر این اقدام، امتیازات سیاسی و اقتصادی به قاهره تعلق خواهد گرفت... ولی این تصمیم در داخل مراکز تصمیم سازیهای نظامی و سیاسی همچنان مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تا ارتش مصر وارد باتلاق سوریه نشود و سبب خشم همپیمانان و حامیان خود نیز نشود».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول