اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شویگو: تهاجم آمریکا به سوریه نقض تمام قوانین بین‌المللی بود

وزیر دفاع روسیه در دیدار با معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین، تهاجم آمریکا و کشورهای اروپایی به سوریه را نقض تمام قوانین بین‌المللی و انسانی خواند.

شویگو: تهاجم آمریکا به سوریه نقض تمام قوانین بین‌المللی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه تأکید کرد، حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه سوریه نقض تمام قوانین بین‌المللی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر دفاع روسیه در دیدار با «شو کیلیانگ» معاون فرمانده کمیسیون مرکزی ارتش چین گفت: «من از شما به خاطر حمایتی که از ما در نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی به سوریه داشتید، تشکر می‌کنم. بدون تردید این اتفاق نقض تمام قوانین انسانی و بین المللی بود».

به گفته این فرمانده ارشد روس، «حملات علیه سوریه به شیوه غرب انجام گرفته. آنها بدون انجام تحقیقات، مجازات را اجرا کردند».

وی افزود: «من همچنین مایلم از دوستانمان در چین به خاطر حمایت از ما در مسئله سوریه و محکوم کردن رفتار غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی که این حمله نظامی را علیه یک کشور مستقل و به بهانه‌های جعلی انجام دادند، تشکر کنم».

شویگو در ادامه گفت که از دیدار مجدد با این مقام چینی خوشحال است و تأکید کرد که نخستین دیدار آنها در سال 2013 میلادی انجام گرفته بود.

طبق اعلام وزیر دفاع روسیه در این نشست آمریکا سعی داردیک رقابت تسلیحاتی جدید را به دیگر کشورها تحمیل کند آن هم در شرایطی که هیچ آمادگی برای همکاری‌های برابر حتی با شرکای قدیمی خود نشان نداده است.

وی افزود: «آنها در حال مشاهده تغییر روابط بین‌المللی و گذار به یک نظام چند قطبی هستند که شاکله اصلی آن توزیع حوزه‌های نفوذ و سخت شدن رقابت برای رهبری جهانی و منطقه ای است. در چنین شرایطی، آمریکا امیدوار است که نقش یک هژمون در امور بین‌المللی را به هر نحوی شده حتی از طریق نظامی و تحمیل یک رقابت تسلیحاتی جدید به دیگر کشورها حفظ کند».

وزیر دفاع روسیه همچنین تأکید کرد: «در عین حال، واشنگتن حتی نمی‌تواند همکاری برابری با شرکای قدیمی خود داشته باشد. این مسئله در سند دکترین جدید آمریکا در زمینه امنیت ملی و دفاعی نیز تأیید شده است».

شویگو علاوه بر این تصریح کرد: «آمریکا بدون هیچ خجالتی اعلام می‌کند که روند فعلی در سیاست و اقتصاد جهان که برای واشنگتن ناخوشایند است، ممکن است از طریق استفاده از قدرت نظامی اصلاح شود».

شنبه 14 آوریل (25 فروردین) آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول