اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حماس: قطع مستمری خانواده‌های اسرا، اجرای دیکته‌های آمریکایی-اسرائیلی است

شاخه نظامی حماس ضمن انتقاد از تشکیلات خودگردان به خاطر اقدامات تنبیهی اعمال شده علیه نوار غزه، افزود: این اقدامات، اجرای دیکته‌های آمریکایی- سعودی با هدف آماده کردن فضا برای «معامله قرن» است.

حماس: قطع مستمری خانواده‌های اسرا، اجرای دیکته‌های آمریکایی-اسرائیلی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابومحمد» سخنگوی گردان‌های «الاقصی» (شاخه نظامی حماس) در نوار غزه اعلام کرد قطع مستمری خانواده‌های اسرا، شهدا و کارمندان تشکیلات خودگردان در نوار غزه توسط این نهاد، پاسخ عملی به فشارهای آمریکای- اسرائیلی علیه تشکیلات خودگردان است.

ابومحمد به وبگاه «الرساله» گفت: این اقدام در راستای به زانو درآوردن ملت فلسطین انجام می‌شود تا فضا را برای اجرای معامله قرن آماده کند اما «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان پیش‌تر به خاطر خصومتش با آمریکا زیر بار این سیاست‌ها نرفت.

وی ادامه داد: این اقدام نشان‌دهنده اراده شکست‌خورده تشکیلات خودگردان در تعامل با مسأله فلسطین است.

در پی قطع حقوق اسرای فتح در نوار غزه، این اسرا بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند گام‌هایی در جهت حمایت از حقوق خود خواهند برداشت.

محمود عباس در سال گذشته (2017) حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان در نوار غزه را 30 تا 50 درصد کاهش داد و بسیاری از‌ آنها را مجبور به بازنشستگی اجباری کرد، اقدامات تنبیهی عباس علیه نوار غزه از آوریل سال گذشته شدت گرفته است.

معامله قرن طرح پیشنهادی آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است که بر اساس آن برای دولت فلسطین پایتختی به غیر از قدس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول