اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه در ریف‌های حمص و حماه

ارتش سوریه که برای دستیابی به یک راه حل برای خروج تروریستها، عملیات در ریفهای حمص و حماه را متوقف کرده بود، بار دیگر این عملیات را آغاز کرد.

آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه در ریف‌های حمص و حماه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه تروریستی «جبهه النصره» و عناصر همپیمان این گروه هیچ گونه مصالحه با ارتش سوریه در ریف جنوبی استان حماه را نپذیرفتند.

تروریستها علاوه بر این مسئله، به روستاها و جاده بین المللی که استان حمص را به شهر «السلمیه» واقع در ریف جنوب شرقی حماه وصل میکند، به شدت هدف حملات خود قرار دادند.

ارتش سوریه دو روز پیش نیز با پخش کردن برگه هایی از طریق هوایی، از ساکنان این مناطق خواست که برای حفظ جان خود، این منطقه را ترک کنند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش در این برگه ها آموزشهایی به ساکنان این مناطق داد که چگونه از ایست و بازرسیها عبور کنند.

در این برگه ها همچنین از تروریستها خواسته شده بود که سلاح بر زمین بنهند و وارد روند مصالحه شوند..
جنگنده های سوری هم در این منطقه که مثلث مشترک بین ریفهای استانهای حمص و حماه و منطقه سلیمه است، به شدت مواضع تروریستها را هدف قرار دادند.
یک منبع رسانه ای اعلام کرد که جنگنده های سوری و روس مراکز تجمع تروریستها را در روستاهای «الدلاک و بریغیت» واقع در عمق ریف غربی سلیمه و همچنان روستاهای «العامریة، الزعفرانة، عین حسین الجنوبی، دیر فول و عز الدین» در ریف شمالی و شمال شرقی حمص را به شدت بمباران کردند.

همزمان با حملات هوایی، ارتش سوریه نیز عملیات خود را ادامه داد و توانست کنترل منطقه «العلامه» در غرب سلمیه را به دست گیرد.
یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که تروریستها نتوانسته اند جاده حمص-سلمیه را قطع کنند.

ارتش سوریه از 26 فروردین ماه گذشته پس از آزادسازی کامل منطقه غوطه شرقی و پیروزی در برابر گروههای تروریستی، عملیات خود را در ریف جنوبی حماه و ریف شمالی حمص آغاز کرده بود.

در این عملیات که در منطقه محاصره شده بین ریفهای جنوبی حماه و شمالی حمص آغاز شد، ارتش سوریه به سرعت توانست در برابر تروریستها جبهه النصره پیشروی داشته باشد.

در جریان عملیات ارتش سوریه در ریف جنوبی حماه شهرکها و روستاهای  «الحبیة، الجاسیة، ضهرة الجاسیة، جبل الجن، بیت الری، وادی الخنازیر، قبر الشیخة، ضهرة جبابی، وادی القرباط، خربة بربرة و وادی الناعورة» آزاد شد.
انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول