فریدون احمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بنده موافق افزایش تعرفه نیستم و به نظر بنده انحصار خطرناک است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت عدم واردات خودرو در کشور نباید انحصاری باشد و به بهانه تولید خارجی نباید مردم را مجبور به استفاده از کالای بیکیفیت کنیم، بیان کرد: اگر رقابت نباشد، کیفیت خودرو ارتقا پیدا نمیکند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه وقتی جلوی واردات خودرو گرفته میشود، مردم مجبور میشوند برخی خودروهای بیکیفیت داخلی را خریداری کنند و این درست نیست، بیان کرد: وقتی کشور ثروت عظیم نفت و گاز دارد، مردم باید خودروی خوب سوار شوند.
وی با اشاره به اینکه الان در عرصه خودروسازی دولت فقط 20 درصد سهم دارد، اما مدیرعامل را دولت تعیین میکند، بیان کرد: دولت باید خودروسازی را به بخش خصوصی بدهد، هرچند که در ظاهر و قانونا واگذاری تصدیگری امور به بخش خصوصی واگذار میشود، اما در باطن اتفاقی رخ نمیدهد.
احمدی با اشاره به اینکه چسبندگی دولت به تصدی گری بالا است و تا زمانی که اصل 44 به مفهوم واقعی بالا نرود این اتفاق رخ نخواهد داد، گفت: باید زمینه خودروسازی با اجرایی شدن مولفههایی همچون سرمایه، مدیریت، تکنولوِژی و دانش فنی رخ دهد.
وی گفت: باید در قالب مشارکت سرمایهگذاری خارجی وارد ایران شود و این امر مدیریت شود، چرا که ما به مدیریت خارجی نیاز داریم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به دو نمونه از مدیریت داخلی و خارجی در بحث تلفن همراه مثل همراه اول و ایرانسل افزود: این یک نمونه ساده است، در صورتی که میتوان موضوع را به مدیریت خودرویی کشور نیز تعمیم داد.
احمدی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که خودروسازی مشترک در ایران تولید شود و عمق ساخت داخلی باید به طور مرتب افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه اعمال تحریمها تنها بهانهای برای پس زدن مدیریت خارجی در کشور است، گفت: چطور در فوتبال میشود، مدیریت خارجی اعمال کرد، اما در خودروسازی امکان ندارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه چسبندگی دولت به تصدیگری طی ادوار گذشته و دوره فعلی بالا بود و یکی از دلایل عقب افتادگی در کشور نیز همین است، گفت: اگر صریحتر بخواهیم بگوییم، سطح دانایی و سواد مدیران در مدیریت کشور پایین است.
انتهای پیام/ن