اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

البرز

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی مطرح کرد

تغییر رویکرد پژوهشگاه مواد و انرژی درخصوص سرمایه‌گذاری در پژوهش

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: ما در این پژوهشگاه برای تغییر رویکرد خود جهت بالا بردن راندمان پژوهشگاه، راندمان دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و تغییر دید سرمایه‌گذاری، نیاز به تغییر ساختار داشتیم که این مهم را شروع کردیم.

تغییر رویکرد پژوهشگاه مواد و انرژی درخصوص سرمایه‌گذاری در پژوهش

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان البرز در فردیس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، محمدتقی صالحی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: با توجه به شعار سال جاری مبنی بر حمایت از تولید داخلی  و در راستای افزایش درآمدها و  افزایش تولید محصولات فناورانه که اولویت این پژوهشگاه است، تغییر ساختار متناسب با نحوه کار که پروژه‌ای شدن، محصول محور شدن، کاربردی کردن تحقیقات و در رأس آن تکلیف بین‌المللی کردن پژوهشگاه از طرف وزارت است را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های این کار آماده‌شده و برای کمک به اساتید که بتوانند علاوه بر دانش و آگاهی، تجربه بیشتری کسب نمایند، اولویت را بر کار گروهی و پروژه محور قراردادیم و در این خصوص گرنت امسال را به‌صورت گروهی تقسیم خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بابیان اینکه محور کار ما، تولید فناوری برای تولید داخل است، اعلام کرد: با توجه به نیاز به سرمایه‌گذاری در تولید فناورانه و تأمین منابع جهت پژوهش شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه مواد و انرژی و با تصویب در هیئت‌امنا و مشارکت پژوهشگاه، تشکیل گردیده است  و سرمایه‌گذاری در قسمت پژوهش و نیز تجهیزات را با کمک این شرکت شروع کردیم.

صالحی افزود: این شرکت تحت عنوان شرکت مادر تخصصی پیشتازان نوین مواد و انرژی فعالیت خود را در سال قبل شروع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها در بخش کارهای علمی با محوریت اعضای هیئت‌علمی و در بخش اداری، پشتیبانی و خدمات آزمایشگاهی با محوریت مدیریت بخش خصوصی، انجام می‌شود که با این کار هم با کاهش هزینه‌ها روبرو خواهیم بود و هم راندمان کار را بالا می‌بریم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: این‌که به پژوهش نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشیم؛ و با منطق سرمایه‌گذاری  به عملکرد  پژوهشی و فناوری  نگاه کنیم  حتماً در میان‌مدت و بلندمدت هم پژوهشگران  و هم پژوهشگاه  و هم کشور از نتایج آن بهره‌ور خواهد شد البته در کوتاه‌مدت تغییر رویکرد تحمل و برنامه‌ریزی خود را دارد.

صالحی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما در وضعیتی هستیم که باید این گذر را با همکاری همه انجام دهیم و به فاز سرمایه‌ای در پژوهش و تولید فناوری در بخش  دولتی و انشاالله بخش خصوصی برسیم ما از نگاه هزینه‌ای به آن، عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همیشه می‌بایست به محصول نهایی فکر کنیم و با این نگاه که محصول نهایی به تولید منتهی شود تا بدین طریق می‌توانیم از تولیدات داخلی حمایت و سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: در این راستا ما دو رویکرد داریم که یکی از آن‌ها رویکرد هزینه به سرمایه است و دوم اینکه سعی می‌کنیم خودکفا از بحث سرمایه‌گذاری در فناوری باشیم که این شرکت در این مبحث به ما کمک می‌کند به این صورت که اگر کسی از بیرون سرمایه‌گذاری نکند، ما در محصولات پژوهشی خود، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

صالحی تأکید کرد: هدف ما در این شرکت، تولید فناوری و تولید داخلی است به‌طوری‌که سالانه به تعداد اعضای هیئت‌علمی، محصولات فناورانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری در تجهیزات را افزایش دهیم و تجهیزاتی که راندمان بالایی داشته باشد را خریداری تا از درآمد آن‌ها بتوانیم تسهیلات خرید آن تجهیزات را پرداخت کنیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: راندمان بالا و محصول محوری، تغییر ساختاری است که همکاران نیز می‌بایست آن را در نظر داشته باشند و روی آن کار کنند تا پژوهش‌ها تبدیل به فناوری و سپس به تولید محصول داخلی منجر شود.

انتهای پیام/3393

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول