اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

معاون میراث فرهنگی کشور در گفت‌وگو با فارس:

تقویت معرفی آثار تاریخی، اولویت امسال میراث فرهنگی/ مشکلات بازدید از «نمایشگاه موزه لوور» رفع شده است

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: موضوع تبلیغات و معرفی آثار مهم‌ترین الویت امسال میراث فرهنگی است، در سال جدید نیز استان‌ها، سایت‌ها و مراکز تاریخی کشور باید بر روی موضوع معرفی آثار به صورت تخصصی عمل کنند.

تقویت معرفی آثار تاریخی، اولویت امسال میراث فرهنگی/ مشکلات بازدید از «نمایشگاه موزه لوور» رفع شده است

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اولویت امسال سازمان میراث فرهنگی برای معرفی آثار گفت: متاسفانه امروزه شناخت کافی از آثار تاریخی وجود ندارد در حالی که معرفی آثار موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: روند معرفی یک اثر از انتشار آن از طریق پژوهش، کتاب، فیلم، موزه، صدا و سیما، نمایشگاه و تبلیغات کانال‌های جهانی شروع می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای دنیا از این ابزارها برای معرفی آثار خود استفاده می‌کنند، ادامه داد:‌ ما نیز باید این روند را پیش گرفته و با استفاده از این ابزار نوین به معرفی آثار خود بپردازیم.

طالبیان با بیان اینکه معرفی آثار تاریخی منافع اقتصادی زیادی را برای منطقه‌ی اثر به دنبال دارد، عنوان کرد: به عنوان مثال با معرفی تخت جمشید و ورود گردشگران خارجی و داخلی منافع اقتصادی زیادی برای مردم آن منطقه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در سال جدید نیز استان‌ها، سایت‌ها و مراکز تاریخی کشور باید بر روی موضوع معرفی آثار به صورت تخصصی عمل کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور عنوان کرد:‌ مسئله‌ دیگری که باید در این زمینه انجام شود فعالیت و ارتباط با شبکه‌های جهانی برای معرفی آثار خود به داخل وخارج کشور است.

طالبیان با بیان اینکه در این زمینه‌ها بر اساس اعتبارات خود اقداماتی را انجام داده‌ایم، عنوان داشت: همکاری با بخش خصوصی در عرضه تولیدات فرهنگی تخت جمشید یکی از این موارد است.

وی در کنار معرفی آثار همکاری با اسپانسرهای بخش خصوصی را برای کمک به معرفی داخلی و خارجی آثار یکی از مهمترین شیوه‌های تبلیغات برشمرد.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد:‌ معرفی آثار یک روند طولانی است اما در تمام جلسات استانی به این موضوع اشاره می‌شود.

طالبیان با اشاره به نقش صدا و سیما در معرفی آثار خود گفت: صدا و سیما نیز در برخی زمینه‌ها اقدام به معرفی آثار کشور می‌کند هر چند که میزان آن کم است و نیاز به تقویت دارد.

تسهیل بازدید از نمایشگاه موزه لوور

وی در خصوص مشکلات موجود برای بازدید از نمایشگاه موزه لوور از جمله صف‌های طولانی و زمان زیاد برای بازرسی و ورود به موزه تصریح کرد: این مشکل متاسفانه در ایام نوروز وجود داشت اما هم‌اکنون برای ورود به این موزه مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: به علت تازگی و جذابیت این موزه مردم استقبال خوبی از آن کردند و این امر موجب شلوغی و برخی مشکلات دیگر در این موزه شده بود.

طالبیان تصریح کرد:‌ اما در حال حاضر و با کاهش تراکم جمعیت دیگر مشکل خاصی برای بازدید و ورود به این نمایشگاه وجود ندارد.

وی با اشاره به انتقال این نمایشگاه به موزه مشهد، عنوان داشت:‌ این نمایشگاه‌ها باید به تدریج به غیر از تهران در شهرهای دیگر نیز برگزار شود تا بتوانیم موزه‌های دیگر شهرها را نیز توسعه دهیم.

معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص موزه خراسان رضوی توضیح داد: این موزه از جهت ساختمان، آزمایشگاه و کارگاه موزه بسیار مطلوبی است و قابلیت این نمایشگاه را دارد.

طالبیان اضافه کرد: در ادامه این روند تلاش خواهیم کرد تا با کمک موزه ملی برخی آثار این موزه را به دیگر استان‌ها برده و در آنجا نیز به نمایش گذاریم.

وی در پایان از انجام مذاکراتی برای برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی با کشورهای حوزه راه ابریشم سخن گفت.

معاون میراث فرهنگی کشور برگزاری نمایشگاه‌های متقابل میان کشورها را اولویت این سازمان خواند و آن را عامل توسعه ارتباطات با دیگر کشورها برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول