اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحقیقات پلیس مغرب درباره فعالیت‌های مشکوک یک مرکز صهیونیستی در «مکناس»

پلیس قضایی مغرب اجرای تحقیقات درباره اهداف و فعالیت‌های یک مرکز بین‌المللی صهیونیستی و متخصص در زمینه آموزش حفاظت‌های ویژه و حراست در شهر مکناس را آغاز کرده است.

تحقیقات پلیس مغرب درباره فعالیت‌های  مشکوک یک مرکز صهیونیستی در «مکناس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی گزارش دو انجمن حقوقی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی درباره اهداف و فعالیت‌های یک مرکز بین‌المللی صهیونیستی در شهر مکناس مغرب، تیم پلیس قضایی این کشور اجرای تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کرد.

وبگاه «البوابة نیوز» به نقل از سایت مغربی «الیوم 24 ساعة» گزارش داد که بخش ملی پلیس مغرب اجرای تحقیقات درباره این مرکز را آغاز کرده که هدف از آن رصد ارتباطات احتمالی این مرکز با نهادهای داخلی و خارجی و ارتباط آن با هر گونه پروژه‌ای است که به نظام و امنیت عمومی لطمه وارد می‌کند.

این منابع گفتند که دادستانی کل دادگاه استیناف شهر مکناس اتهاماتی را به این مرکز وارده کرده است.

طبق این گزارش، تحقیقات قضایی در این زمینه تا به امروز ادامه دارد و چندین عملیات بازرسی در منطقه اغبالو واقع در اطراف شهر میدلت انجام شده است که هدف از آن بررسی حقیقت و اهداف برنامه‌های آموزشی این مرکز است.

گفته می‌شود گروه اقدام ملی به خاطر فلسطین و مرکز مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در یک سمینار مطبوعاتی در رباط از «اطلاعات اعجاب‌انگیز» درباره آموزش‌های نظامی و شبه‌نظامی آمیخته به ایدئولوژی و افکار صهیونیستی در داخل مغرب خبر داده بود.

این دو انجمن مغرب گفتند که موج عادی‌سازی در مغرب دیگر به سفرها و فعالیت‌ها و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی منحصر نمی‌شود بلکه به آموزش برای حمل سلاح، قتل، آدم‌کشی و تهدیدات رسیده است.

بنابر این گزارش، انجمن‌ها گفتند که این آموزش‌ها جنبه‌های امنیتی دارد و تهدیدی امنیتی برای کشور و ثبات آن است.

همچنین «عزیز هناوی» نویسنده مرکز مغربی مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ده‌ها قطعه فیلم ویدیوئی و تصاویری از آموزش‌های نظامی این مرکز ارائه کرد که نشان می‌دهد از افراد عادی 2 هزار درهم دریافت می‌کند در حالیکه این آموزش‌ها برای کسانی که گرایش به ایدئولوژی صهیونیستی دارند رایگان است و حتی شماری از صهیونیست‌ها و اتباع دیگر کشورها نیز برای آموزش در این مرکز وارد مغرب شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول