اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

سیمایی صراف:

وظیفه اداره لوایح بسیار خطیر و در ارتباط با کل بدنه وزارت علوم است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات بسیار خطیر و در ارتباط با کل بدنه وزارت علوم است.

وظیفه اداره لوایح بسیار خطیر و در ارتباط با کل بدنه وزارت علوم است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات گفت: وظیفه اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات بسیار خطیر و در ارتباط با کل بدنه وزارت علوم است.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به سه وظیفه مهم اداره لوایح، تودیع و تنقیح قوانین و مقررات گفت: این اداره مسئولیت سه ماموریت خطیر پاسخگویی به استعلامات حقوقی، تفسیر و تبیین متون برای قانون گذار و تطبیق مقررات با قوانین و اسناد بالادستی و تدوین لوایح را بر عهده دارد.

سیمایی صراف افزود: در خصوص تطبیق مقررات با قوانین و اسناد بالادستی ارتباطات بسیار خوبی با هیات های امنا ایجاد شده است که کلیه مصوبات هیات های امنا به اداره لوایح فرستاده می شود و مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد تا با قوانین و اسناد بالا دستی منافاتی نداشته باشد.

وی با قدردانی از زحمات دکتر زارعی در مدت تصدی این مسئولیت گفت: دکتر زارعی در سمت مشاور با ما همکاری خواهند داشت و ما از تجربیات و دانش ایشان در تهیه و تنظیم لوایح حقوقی بهره خواهیم گرفت.

در ادامه این نشست، زارعی به ارائه خلاصه ای از عملکرد اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات پرداخت و گفت: در طی دو سال گذشته در حدود ۴۶ مورد اعلام نظر لوایح قانونی داشته ایم و حدود ۷ مورد از لوایح مورد نیاز وزارت علوم تهیه شد که از این میان دو مورد آن منجر به تغییر قانون گردید و ۸ مورد لوایح در مورد تفاهم نامه های بین وزارتی یا بین دانشگاهی انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین حدود ۳۵۳ مورد استعلاماتی بوده است که از اداره لوایح دانشگاه ها صورت گرفته و پاسخگویی لازم در این اداره انجام شده است ،۵ مورد بخشنامه تهیه و ۳ مورد بروز رسانی قوانین را داشته ایم و ۹۳ مورد نیز بررسی های هیات های امنا انجام گرفته است و ۹۰ نشست شورای حقوقی در این دو سال برگزار شد.

در پایان این مراسم حکم حسن وکیلیان مدیرکل جدید اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات از سوی سیمایی صراف به وی اهدا و از زحمات و تلاش های زارعی با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول