اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار گزارش داد

امنیت در برابر غذا؛ پیشنهاد اروپا به حماس

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، با ادامه تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و وخیم شدن اوضاع این منطقه، برخی طرف‌های اروپایی پیشنهادی به حماس ارائه داده‌اند تا شاید جلوی انفجار وضعیت در نوار غزه گرفته شود.

امنیت در برابر غذا؛ پیشنهاد اروپا به حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که نوار غزه در بحران مالی خفه‌کننده‌ای قرار دارد برخی طرف‌های اروپایی پیشنهادی به حماس داده‌اند تا شاید بتوانند جلوی انفجار احتمالی وضعیت در این منطقه را بگیرند.

روزنامه «الاخبار» در این باره گزارش داد: این پیشنهاد به منظور مقابله با گام‌های تنبیهی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و از سوی طرفی بین‌المللی به حماس ارائه شده تا در صورت تحمیل تحریم‌های بیشتر از سوی عباس علیه غزه و شانه‌خالی کردن کامل وی از نوار غزه، درباره آن تأمل شود.

این روزنامه لبنانی درباره جزئیات طرح مذکور نوشت که کشورهای اروپایی اداره امور انسانی و معیشتی ازجمله پرداخت تمام حقوق کارمندان غزه (چه کارمندان وابسته به تشکیلات و چه کارمندان حماس) را بر عهده خواهند گرفت به شرطی که کمیته‌ای اروپایی تمام درآمد نوار غزه را که اکنون رژیم صهیونیستی به نفع تشکیلات خودگردان در دست دارد، تحویل بگیرد.

برای اینکه این پیشنهاد مورد اعتراض تل‌آویو قرار نگیرد پیشنهاد مذکور بندی دارد که بر اساس آن حماس باید تعهد دهد از ادوات نظامی خود استفاده نکند و هیچ تنشی در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد نکند و به روش «امنیت مقابل غذا»، آرامش مرز نوار غزه با فسلطین اشغالی حفظ شود.

در ادامه این گزارش آمده حماس هنوز به طرح مذکور پاسخ نداده و قصد بررسی آن را دارد.

این در حالی است که یک هیأت از اعضای حماس در دوحه و لبنان قرار است آخر هفته جاری به مصر بروند و با «عباس کامل» رئیس اطلاعات این کشور دیدار کنند، قرار است در دیدار مذکور درباره آشتی داخلی فلسطینی صحبت شود. محمود عباس گفته حماس باید تمام امور غزه از جمله سلاح گردان‌های مقاومت و نیز تونل‌ها را به تشکیلات خودگردان تحویل دهد موضوعی که حماس آن را مردود می‌داند.

در ادامه گزارش مذکور آمده است حماس یک سال است که در بحران مالی سختی قرار گرفته اما این وضعیت در ماه جاری به اوج خود رسیده است به نحوی که بسیاری از موسسات نوار غزه در کمترین حد ممکن فعالیت می‌کنند؛ به علاوه اینکه حماس بخشی از بودجه خود را صرف راهپیمایی‌های بازگشت (که از 3 هفته قبل آغاز شده) می‌کند و برای هر مجروح این راهپیمایی‌ها 500 دلار و برای هر خانواده شهید 3 هزار دلار اختصاص می‌دهد. 

برگزاری هر هفته‌ای راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی منجر به نگرانی شدید رژیم صهیونیستی شده به نحوی که تماس‌هایی با برخی کشورهای عربی و غربی برقرار کرده تا شاید بتواند جلوی این تظاهرات‌ها را بگیرد. به نظر می‌رسد پیشنهاد اروپایی مذکور نیز در همین راستا انجام شده باشد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول