اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکیت خبر داد

برگزاری طرح همگانی اسکیت در کشور/ 18 اسکیت‌باز به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان راه می‌یابند

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه طرح همگانی اسکیت 31 فروردین به مناسبت روز پاسدار در کشور برگزار می‌شود، 18 اسکیت‌باز به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان راه پیدا می‌کنند.

برگزاری طرح همگانی اسکیت در کشور/ 18 اسکیت‌باز به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان راه می‌یابند

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در جریان برگزاری مسابقات اسکیت انتخابی تیم‌های ملی بانوان و مردان، اظهار کرد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی از سال گذشته آغاز شده است و تا الآن سه مرحله اردو برگزار کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با حضور 150 نفر از بهترین اسکیت‌بازان کشور تست به عمل آوردیم و در هر مرحله تعدادی ریزش کردند و در این راستا تست آمادگی جسمانی‌ انجام شده است.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه 75 اسکیت‌باز را در قالب مسابقات انتخابی بخش بانوان و مردان در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان مورد ارزیابی قرار دادیم، تصریح کرد: زیر نظر مربیان تیم ملی این تست‌ها انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد ماده‌های اسکیت سرعت، در پایان این تست با اعضای کمیته فنی سه نفر جوانان و سه نفر بزرگسالان در بخش سرعت و سه نفر هم در بخش استقامت در رده بزرگسالان و جوانان و سه نفر هم طبق نظر مربیان تیم ملی و کمیته فنی در بخش مردان و بانوان انتخاب می‌شوند، افزود: درمجموع 18 نفر به اردوی تیم ملی مجزا در بخش مردان و بانوان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی تأکید کرد: طی اردوهای بعدی سیستم حذفی و ریزش را خواهیم داشت تا ورزشکاران احساس نکنند که دیگر انتخاب شده‌اند و از فعالیت خودشان کم کنند.

*حضور اسکیت‌بازان کشور در مسابقات جهانی هلند 

رئیس فدراسیون اسکیت از در پیش بودن مسابقات جهانی اسکیت در هلند در تیرماه امسال خبر داد و گفت: تیم‌های ملی اسکیت سرعت در بخش بانوان و مردان در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رضایی ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه را زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت فری استایل اعلام کرد و افزود: این رقابت‌ها به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و تیم‌های ملی این رشته را در بخش دختران و پسران زیر 16 سال و بالای 16 سال اعزام خواهیم کرد و در سرعت و استقامت به هلند اعزام می‌کنیم.

وی از حضور تیم ملی اسکیت مرا امین استقامت در میدان مسابقات آسیایی جاکارتا خبر داد و تصریح کرد: این رقابت‌ها یکم شهریورماه برگزار می‌شود و در بخش بانوان و مردان سهمیه به ما تعلق گرفته است و دو زن و مرد در بخش اسکیت نیمه ماراتون 20 کیلومتر نماینده داریم.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه چهار نفر سهمیه هم در اسکیت بورد داریم، اضافه کرد: با تشخیص شورای عالی ستاد بازی‌های آسیایی جاکارتا که در هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهد، وضعیت اعزام این تیم مشخص می‌شود و اگر تشخیص بر اعزام باشد دو نفر در بخش مردان و دو نفر در بخش بانوان اعزام می‌شوند.

*اعزام 8 اسکیت‌باز به مسابقات آسیایی جاکارتا  

رضایی ادامه داد: جمعاً هشت اسکیت‌باز در این بخش به‌صورت کامل با نظر شورای عالی به مسابقات جاکارتا اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی اسکیت هاکی ایتالیا را پیش رو داریم، تصریح کرد: هنوز در بخش اسکیت هاکی نتوانسته‌ایم جایگاه خودمان را در رقابت‌های جهانی تثبیت کنیم.

رئیس فدراسیون اسکیت با تأکید بر اینکه مهرماه مسابقات آسیایی اسکیت سرعت، فری استایل و اسکیت هاکی را به میزبانی کره جنوبی در پیش داریم، افزود: با توجه به اینکه در آسیا جزو کشورهای اول تا سوم هستیم، حتماً در این رقابت‌ها با هدف دفاع از جایگاه ایران در آسیا شرکت می‌کنیم و حدالمقدور این جایگاه را هم ارتقا ببخشیم.

*اجرای طرح همگانی اسکیت در 31 فروردین‌ماه در کشور

رضایی در آستانه اجرای طرح همگانی اسکیت در 31 فروردین‌ماه روز پاسدار با بیان اینکه اسکیت یک رشته فصلی است، اضافه کرد: با آغاز تعطیلات مدارس، اسکیت رونق بیشتری پیدا می‌کند و خانواده‌ها هم بیشتر راغب هستند تا اوقات فراغت فرزندان خود را با رشته‌های ورزشی مانند اسکیت پر کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حمایت سازمان ورزشی شهرداری از اسکیت در اکثر پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز تفریحی، این ورزش توانسته است جایگاه خود را پیدا کند، تصریح کرد: به فکر برگزاری طرح همگانی اسکیت هستیم.

رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: با توجه به آغاز فصل رونق اسکیت و تداخل با هفته سلامت به‌عنوان طرح سلامت اجتماعی جامعه و با وجود معضلات خانواده‌ها با گسترش فضای مجازی برای ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها و معرفی بیشتر این رشته و جذب خانواده‌ها، طرح همگانی اسکیت را برگزار می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه تبلیغات خوبی در این راستا در فضای مجازی با نصب بنرهای تبلیغاتی به‌صورت میدانی در سراسر کشور انجام شده است، افزود: طی بخش‌نامه به کل استان‌ها اعلام کردیم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری‌ها و وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بتوانیم 31 فروردین‌ماه در روز پاسدار این طرح را اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند و همگانی کردن ورزش را یک تکلیف برای ما دانستند، سعی کردیم به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

رئیس فدراسیون اسکیت اظهار کرد: با این اقدام قصد داریم حداقل شرایط را برای حضور خانواده‌های علاقه‌مند در این فضا فراهم کنیم و تمام هزینه این طرح را در استان‌ها فدراسیون تقبل و پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول