اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در گفت‌ و گو با فارس:

هدف رویداد همدان 2018 معرفی استان به کل کشور است/ انتخاب همدان به‌عنوان شهر ملی منبت در شهریور ماه

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: مهمترین هدف در رویداد همدان 2018، معرفی استان همدان به کل کشور است. در این زمینه نیز تبلیغات مختلفی در تهران، کلان‌شهرها، هتل‌ها، مترو و شرکت رجاء انجام داده‌ایم.

هدف رویداد همدان 2018 معرفی استان به کل کشور است/ انتخاب همدان به‌عنوان شهر ملی منبت در شهریور ماه

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های انجام شده ایام نوروز در این استان و به ویژه برای رویداد همدان 2018 گفت: در ایام نوروز گردشگران استقبال بسیار خوبی از استان همدان کردند. به‌همین منظور 230 نوروزگاه در سطح استان برگزار شد. 

مالمیر در خصوص عملکرد میراث فرهنگی همدان برای رویداد همدان 2018 نیز گفت: مهمترین اقدامات ما تبلیغات برای معرفی همدان در خارج از آن به ویژه در تهران است،

وی ادامه داد: برای این امر نیز تبلیغات‌های مختلفی برای معرفی ای این رویداد در تهران، کلان‌شهرها، هتل‌ها، مترو و شرکت رجاء انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیش‌تر همدان 2018، رویدادهای مختلفی همچون اولین جشنواره پویانمایی در استان همدان در حال برگزاری است،‌ تصریح کرد: این جشنواره که توسط صدا و سیما در حال برگزاری است، شامل برنامه‌های فرهنگی است که از جمله اقدامات مؤثر در زمینه همدان 2018 است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بابیان اینکه جشنواره باباطاهر نیر یکی دیگر از این اقدامات بوده است، ادامه داد: به‌زودی نیز جشنواره فیلم کودک و جشنواره مبل و منبت در شهریورماه برگزار خواهد شد که طی آن شهر همدان به‌عنوان شهر ملی منبت انتخاب می‌شود.

مالمیر در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های عمومی استان همدان برای رویداد همدان 2018 نیز اظهار داشت: به منظور برگزاری این رویداد، زیرساخت‌های استان تکمیل یا بهبود یافته‌اند.

وی عنوان داشت: در این زمینه می‌توان به بهبود آزادراه تهران - همدان، راه‌اندازی قطار تهران -همدان و آماده‌سازی فرودگاه همدان اشاره کرد. 

مالمیر ادامه داد: به ویژه موضوع قطارهای سریع‌السیر که فاصله استان همدان تا تهران را در دو ساعت طی می‌کند نیز در دست انجام است. 

مالمیر اظهار داشت: به علاوه، زیرساخت‌هایی برای هتل‌سازی نیز انجام شده که در سال گذشته 2 هتل و امسال 3 هتل به بهره‌برداری خواهد رسید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، موزه‌های شهری و پیاده‌راه‌های شهر همدان نیز به منظور فراهم کردن زمینه برای رویداد همدان 2018 در حال آماده‌سازی و زیباسازی هستند.

مالمیر در خصوص پیشنهادات ارائه‌شده در جلسه امروز اتاق بازرگانی ایران نیز خاطرنشان کرد: در جلسه امروز با مسئولین اتاق بازرگانی ایران، درباره نقش بخش خصوصی در زمینه این رویداد بحث شد که در این باره پیشنهاداتی همچون حضور استان همدان در اتاق‌های بازرگانی ACD و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های جانبی در حاشیه رویداد همدان 2018 مطرح شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول