اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

شهردار علی‎آبادکتول خبر داد

ایجاد یادمان 456 شهید شهرستان علی‎آبادکتول/ رشد 28 درصدی در بودجه سال 1396 شهرداری علی‎آبادکتول

شهردار علی‎آبادکتول از راه‌اندازی یادمان 456 شهید این شهرستان در پارک شهر علی‎آبادکتول خبر داد و گفت: این کار در سال 1397 طراحی و آماده شد و اجرای تمامی این پروژه و تامین منابع آن صرفا بر عهده شهرداری است.

ایجاد یادمان 456 شهید شهرستان علی‎آبادکتول/ رشد 28 درصدی در بودجه سال 1396 شهرداری علی‎آبادکتول

ابوذر اسفندیاری‎پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان،  به رشد سه برابری جذب گردشگر در منطقه گردشگری کبودوال اشاره و اظهار کرد: به شدت درصدد تحقق واگذاری تله کابین علی‎آبادکتول هستیم و در این راستا پیگیری‎ها و مکاتبات اداری فراوانی انجام شد البته ما با استفاده از بسترهای قانونی می خواهیم پارک جنگلی در اختیار شهرداری باشد همانطور که از سال 1344 در اختیار شهرداری قرار داشت.

* طلب 25 میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی به شهردار علی‎آبادکتول
وی با اشاره به اینکه 480 میلیون تومان از بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری علی آبادکتول در سال 1396 احصاء شد، افزود: در حال حاضر 2،5 میلیارد تومان از بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری علی آبادکتول باقی مانده که درصدد هستیم این میزان در سالجاری تحقق یابد.
شهردار علی‎آبادکتول بودجه سال 1396 شهرداری علی آبادکتول را 13 میلیارد و 440 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با همت و تلاش مجموعه عوامل در شهرداری علی آبادکتول بالاترین رقم بودجه ای در مدت تاسیس شهرداری در سال گذشته رقم خورد و از بودجه 13 میلیارد و 440 میلیون تومانی سال 1396،  17 میلیارد و 167 میلیون تومان تحقق یافته است.
اسفندیاری‎پور از افزایش 28 درصدی بودجه نسبت به سال 1396 خبر داد و متذکر شد: در حالی که هنگام پذیرش مدیریت شهری توسط بنده، شهرداری علی آبادکتول 2 میلیارد تومان کسری بودجه داشت و در زمان تصویب بودجه در اسفندماه سال 1395 نیز 15 درصد با تحقق بودجه فاصله داشت اما در سال 1396، با افزایش سه میلیارد و 725 میلیون تومانی بودجه همراه بوده است.
وی بودجه سال 1397 شهرداری علی آبادکتول را بیش از 14 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 52 درصد مربوط به بخش عمرانی و 48 درصد مربوط به بخش جاری است.
شهردار علی‎آبادکتول به معضل نیروهای مازاد در شهرداری ها اشاره و تصریح کرد: چارت جدید سازمانی علی آبادکتول که در مردادماه سال 1396 ابلاغ شده بود تحقق یافت که سعی کردیم نیروهای خارج شهرداری وارد شهرداری نشوند و معیار گزینش نیروها شایستگی و توانمندی باشد.
اسفندیاری‎پور با تاکید بر اینکه باید در جذب نیروهای متخصص توجه بیشتری شود،  اضافه کرد: شهرداری‎های کشور به طور متوسط 30 درصد مازداد نیرو دارند، در حالی که براساس چارت سازمانی تعداد نیروها باید 80 نفر باشد در حال حاضر این میزان بیشتر است.
وی از وجود 65 هزار پلاک نوساز در علی آبادکتول خبر داد و ابراز کرد: براساس آخرین ممیزی انجام شده علی آبادکتول با چهار حوزه تقسیم شده است.
شهردار علی‎آبادکتول با بیان اینکه شهرداری علی آبادکتول 3.5 میلیارد تومان عوارض نوسازی از مردم طلبکار است، بیان کرد: از شهروندان می خواهیم در پرداخت عوارض نوسازی اهتمام داشته باشند و در این امر ما را یاری کنند.
اسفندیاری‎پور از نامگذاری روز علی آبادکتول یا روز کبودوال در تقویم سالانه این شهر خبر داد و تاکید کرد: 19 تیرماه برای نامگذاری روز علی آبادکتول پیشنهاد شده و لایحه این طرح نیز هفته جاری به صحن شورای شهر علی آبادکتول ارسال شده است، درصدد هستیم در این روز نمایشگاه صنایع دستی برپا شود تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله ظرفیت اقوام استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه شهرداری علی آبادکتول به حوزه فرهنگ اهتمام ویژه ای دارد،  از راه اندازی یادمان 456 شهید شهرستان علی آبادکتول در پارک شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار در سال 1397 آماده شد و اجرای تمامی این پروژه  و تامین منابع آن صرفا بر عهده شهرداری است.
شهردار علی‎آبادکتول با اشاره به مشکل فاضلاب شهری در علی آبادکتول،  توضیح داد: در این خصوص دستگاه‎هایی مانند آب و فاضلاب شهری باید ورود پیدا کنند که متاسفانه تاکنون اقدامی نشده است که با توجه به این مساله شهرداری بر اساس توان خود لایروبی رودخانه را انجام می دهد، از طرفی ایجاد دیوار سنگی که به حدود 4 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است از توان شهرداری علی آبادکتول خارج است.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول