اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پشت پرده استعفای پرابهام مدیرکل انجمن هنرهای نمایشی

آیا معاونت هنری در پی خانه‌تکانی است؟

صبح امروز، در کنار خبرهای پرفراز و نشیب سیاسی و اقتصادی، خبر استعفای ارمغان بهداروند به مهم‌ترین خبر روز تئاتر بدل شد؛ مدیرکل انجمن هنرهای نمایشی کمتر از یک ماه از مدیریت شهرام کرمی استعفا کرد.

آیا معاونت هنری در پی خانه‌تکانی است؟

خبرگزاری فارس ـ گروه تئاتر: صبح امروز، در کنار خبرهای پرفراز و نشیب سیاسی و اقتصادی، خبر استعفای ارمغان بهداروند به مهمترین خبر روز تئاتر بدل می‌شود.

مدیرکل انجمن هنرهای نمایشی کمتر از یک ماه از انتخاب مدیریت شهرام کرمی استعفا کرد. این در حالی است که اداره کل هنرهای نمایشی در نیمه دوم سال 96 به برخی گروه‌های نمایشی بدهکار است و با توجه به مشکلات مالی موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وعده بازپرداخت این مطالبات داده می‌شود.

بهداروند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: «حمایت‌های تولیدات نمایشی و حمایت از گروه‌هایی که تا شهریور ماه 96 اجرایشان را انجام داده باشند، کامل تسویه شده و تنها شش ماه پایانی سال باقی مانده است. درباره مطالبات جشنواره تئاتر فجر سی و ششم باید بگویم که با توجه به تعویق در تخصیص اعتبار در روزهای ابتدایی سال 97، این تأخیر رخ داد؛ مابقی برخی مطالبات هنرمندان و بخشی غیر از گروه‌هاست که از جشنواره فجر تسویه نشده است.»

آنچه از گفتار بهداروند مشخص است او اعلام می‌کند مشکلات مالی از ناحیه انجمن هنرهای نمایشی نیست؛‌ بلکه از تعویق تخصیص اعتباری است که از کانال وزارت فرهنگ و موسسه توسعه هنرهای معاصر می‌بایست تزریق می‌شده است. این مهم نیز باید در نظر گرفت امکانات مالی در این مسیر در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ است.

بهداروند در گفت‌وگو با فارس قول می‌دهد در روزهای آینده مطالبات پرداخت می‌شود؛ اما تنها یک روز پس از انتشار این خبر از سمت خود استعفا می‌کند.

بهداروند در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته است «طی جلسه‌ای که با آقای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم، استعفای خود را مطرح کردم و ایشان در ابتدا مخالف بود؛ ولی با اصرار بنده پذیرفت.»
او علت استعفایش را بیان نکرده است و همه چیز را به باز گذاشتن دست شهرام کرمی برای پیشبرد سیاست‌هایش سپرده است؛ اما یک عبارت می‌تواند نگاه‌ها را به یک نقطه جلب کند. بهداروند گفته است «سعی کردیم اتفاقاتی را که از گذشته ادامه داده بودیم به نتیجه و سرانجام برسانیم؛ ولی احساس کردم فضا برای ادامه همکاری فراهم نیست.»

منظور او از فراهم نبودن همکاری چیست؟ با توجه به رویدادهای اسفند 96 در تئاتر و البته عدم‌واریز هزینه‌هایی که باید از سوی معاونت هنری تأمین شود، می‌توان گفت مشکل کار از ساختمان شهریار است. جایی که برخلاف خواسته هنرمندان اقداماتی در تغییر مدیریت تئاتر کشور ایجاد شد و البته برای التیام ماجرا شهرام کرمی، گزینه محبوب هنرمندان جایگزین مهدی شفیعی شد.

با این حال، انتخاب حسینی مانع از نگاه منفی تئاتری‌ها به او نشده است. در سوی دیگر، ارمغان بهداروند از چهره‌های نزدیک به مهدی شفیعی است و این احتمال می‌رود معاونت هنری در پی زدودن مهره‌های مدیریت سابق تئاتر است. همان چیزی که منجر به فراهم نبودن فضای همکاری برای بهداروند شده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول