اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاکسازی جنوب دمشق، مأموریت ارتش سوریه بعد از غوطه شرقی

ارتش سوریه که در آستانه پاکسازی کامل منطقه غوطه شرقی از وجود تروریست‌ها قرار گرفته، چند محله جنوبی شهر را که به تروریست‌های داعش و النصره و گروه‌های دیگر آلوده است در دستور پاکسازی قرار داده است.

پاکسازی جنوب دمشق، مأموریت ارتش سوریه بعد از غوطه شرقی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ارتش سوریه در حال اخراج تروریستهای «جیش الاسلام» -وابسته به عربستان سعودی- از شهر دوما واقع در غوطه شرقی است، خبرهایی از خیز نیروهای مقاومت برای آغاز عملیات در جنوب پایتخت به گوش می رسد.

روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور تجهیزات و نیروی نظامی زیادی به منطقه جنوب دمشق فرستاده است.

این تجهیزات به طرف شمالی اردوگاه «الیرموک» و منطقه «القدم» فرستاده شده است؛ گویا ارتش سوریه پس از خروج کامل تروریست‌ها از دوما و عاری شدن منطقه غوطه شرقی از وجود تروریستها، قصد دارد به حضور عناصر داعش و جبهه النصره و دیگر گروهک‌ها در این منطقه پایان دهد.


محلات آلوده در جنوب شهر دمشق/ اندازه بزرگتر

 

هدف از این عملیات تسلط کامل بر منطقه جنوب دمشق شامل اردوگاه الیرموک و مناطق «التضامن، الحجر الاسود» و القدم است که عناصر داعش و النصره در آن حضور دارند.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته نیز تجهیزات نظامی به محور «دعبول» فرستاد که در واقع خط تماس با تروریستهای داعشی است که بخش جنوبی محله التضامن را در اشغال خود دارند.

داعش شهر الحجر الاسود را کاملا در اشغال خود دارد. این شهر از سمت شمال، به اردوگاه الیرموک چسبیده است؛ اردوگاهی که بخشهای زیادی از جنوب آن در اشغال داعش است.

النصره اما بخش کمی از غرب اردوگاه الیرموک را در اشغال خود دارد. داعش همچنین بخشهایی از قسمت شرقی محله القدم را که در غرب الحجر الاسود قرار دارد به همراه قسمت جنوبی محله التضامن را اشغال کرده است. این محله از سمت شرق به الیرموک چسبیده است.


اندازه بزرگتر

 

منابع محلی اعلام کردند که شاخه ای از داعش که منطقه الشهداء در اردوگاه الیرموک را در اشغال خود دارد ساکنان بخشی را که از خیابان «لوبیه» تا دبیرستان دخترانه الیرموک امتداد دارد، مجبور کرده که منازل خود را تخلیه کنند و این منطقه را «منطقه نظامی» اعلام کرد.

داعش اخیرا در جنوب دمشق به سه گروه تقسیم شده است. بزرگترین گروه داعش در الحجر الاسود مستقر هستند. گروه دوم در الیرموک و گروه سوم در بخش جنوبی محله التضامن حضور دارند.

«خالد عبد المجید» رئیس ائتلاف گروههای مقاومت فلسطین دو روز پیش اعلام کرده بود که با حل و فصل سیاسی، حضور داعش در محله های جنوب دمشق پایان خواهد یافت، ولی منابع آگاه میگویند که این مسئله نیازمند عملیات نظامی است که داعش مجبور به تسلیم شود.

جنوب دمشق آخرین منطقه در جنوب پایتخت سوریه است که در آن داعش و جبهه النصره حضور دارند. در شهرکهای ریف جنوبی دمشق(یلدا، ببیلا و بیت سحم) عناصر مسلح معارضی حضور دارند که گفته میشود مصالحه با ارتش سوریه را پذیرفته اند.



در همین ارتباط:                            مسیر «زینبیه» در جنوب دمشق بزودی امن و بازگشایی می‌شود؟


انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول