اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در حوزه دامداری:

خراسان‌جنوبی در پرورش شتر رتبه دوم کشور را دارد

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در حوزه دامداری با بیان اینکه متأسفانه شتر در خراسان‌جنوبی فراموش شده گفت: این استان با وجود 29 هزار نفر شتر رتبه دوم کشور را در این حیث دارد.

خراسان‌جنوبی در پرورش شتر رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس از بیرجند، زهرا محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهارداشت: وضعیت اقتصاد و تولید در کشور و خراسان‌جنوبی در این چند ساله بسیار سخت شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه شتر در خراسان‌جنوبی فراموش شده در حالی که این استان با وجود 29 هزار نفر شتر رتبه دوم کشور را در این حیث دارد، تصریح کرد: شترداری در این استان می‌تواند اشتغالزایی بالایی ایجاد کند.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در حوزه دامداری با اشاره به خواص درمانی شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشتی شتر گفت: فرآورده‌های دامی شتر می‌تواند در درمانی بسیاری از بیماری‌هایی که امروزه در جامعه گسترش یافته مؤثر باشد.

محمدی یادآور شد: یکی از مشکلات شترداران استان عدم دسترسی به مرکز فروش بوده که دلیل آن نداشتن کد بهداشتی است و اگر بتوانیم تمامی محصولات شتر را در داخل استان فراوری کنیم و بازاریابی خوبی وجود داشته باشد این بخش می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال استان سهم بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای رونق تولید، تولیدکننده، مسؤولان فروش و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی وظایفی دارند، یادآور شد: از مسؤولان خواسته می‌شود با آموزش به دامداران آنها را از شیوه سنتی به استفاده از شیوه صنعتی پیش ببرند و تا جایی که امکان دارد قانون را به نفع تولیدکنندگان تسهیل نمایند.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در حوزه دامداری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی تولیدکنندگان این نسل بیشتر نیازمند حمایت هستند، افزود: خرید تضمینی می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند.

محمدی گفت: نباید شعار سال تنها در قالب شعار باقی بماند و تولیدکنندگان باید آن را در زندگی روزمره خود حس کنند.

وی با بیان اینکه اگر در بحث شترداری خراسان‌جنوبی دیده نشود حذف خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای صدور محصولات این بخش نیاز به اخذ مجوز وجود دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول