اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

رئیس اداره محیط ‌زیست خمین:

شهرداری خمین موظف به پاکسازی اراضی روستای قیاپا شد

رئیس اداره محیط ‌زیست خمین گفت: شهرداری خمین موظف به پاکسازی اراضی روستای قیاپا از هرنوع پسماند و آلودگی در یک بازه زمانی مشخص شد.

شهرداری خمین موظف به پاکسازی اراضی روستای قیاپا شد

علیرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در پاسخ به پیگیری‌های خبرگزاری فارس پیرامون وضعیت نامناسب روستای قیاپا اظهار کرد: طی بازدیدی که روز گذشته به اتفاق دادستان، شهردار و محیط زیست خمین  از اراضی روستای قیاپا صورت گرفت، شهرداری موظف شد ظرف یک بازه زمانی مشخص نسبت به پاک‌سازی محیط از هرنوع آلودگی اقدام کند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد بعد از جمع‌آوری پلاستیک‌ها و پسماندها از محیط روستا، شهرداری نسبت به ساماندهی وضعیت کارخانه پسماند اقدام و نتیجه را به دادستانی اعلام کند.

رئیس اداره محیط زیست خمین با اشاره به اینکه در خمین طرح تجمیع پسماندها به مرحله اجرا در آمده است، گفت: شهرستان خمین جز معدود شهرستان‌هایی است که طرح تجمیع پسماندهای عفونی و عادی در آن اجرایی شده است، به طوری که اغلب مکان‌های دفع پسماندهای روستایی تعطیل و همه به یک مکان واحد منتقل می‌شوند که این گام مؤثری در راستای پاک‌سازی مناطق روستایی ازنظر دفع پسماند است.

شریفی افزود: همچنین در خصوص پسماند عفونی هم این اقدام صورت گرفته است، اغلب مراکز درمانی و بیمارستانی به واحد بی‌خطر سازی پسماند  مجهز و بعدازآن در مکان جداگانه‌ای عملیات دفع روی آن صورت می‌گیرد.

وی  تصریح کرد: در سال گذشته شهرداری خمین به  دلیل عدم رعایت کامل مقررات و ضوابط مربوط به دفع پسماند به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: پسماندهای پلاستیکی که در اطراف شهرستان خمین پخش شدند بیشتر ناشی از بادهای شدیدی است که در ایام تعطیلات به وجود آمده‌اند که در این مورد  نیز برای شهرداری اخطاریه صادرشده است که در صورت عدم رفع مشکل مانند سال گذشته با این نهاد برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس محیط‌زیست شهرستان خمین تصریح کرد: چهار روز پیش اخطاریه‌ای در راستای وضعیت روستای قیاپا به شهرداری خمین  صادر و از آن‌ها خواسته‌ شد  که در راستای جمع‌آوری پلاستیک‌های اطراف اراضی خمین اقدام کنند که مهلت شهرداری در این طرح 9 روز است.

شریفی ادامه داد: صدور مجوز دپوی کود مرغی نیز از طریق دامپزشکی در حال پیگیری است و در این خصوص برای آنها از طرف این اداره و مرکز بهداشت هم اخطاریه صادرشده و هم به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.

وی گفت: همه مکان‌های دفع پسماند روستاهای شهرستان خمین تعطیل‌ شده‌اند و تنها کارخانه پسماند فعال اطراف روستای قیاپا قرار دارد که در تلاش هستیم وضعیت این روستا را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری  فارس در تاریخ هجدهم فروردین ماه گزارشی با عنوان «فاجعه زیست محیطی در خمین؛
مرگ محیط زیست در روستای قیاپای خمین/ زمین نفسش به تنگ آمده است»
در خبرگزاری فارس منتشر شد که پس از انتشار این گزارش دادستان خمین بلافاصله به موضوع ورود کرده و دستورات لازم را برای رفع این مشکل را به شهرداری و محیط زیست ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول