اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: غزه، «پرچم سفید» را بالا نبرده و نخواهد برد

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: راهپیمایی بازگشت، اهدافی راهبردی را محقق کرده و فشارها و توطئه‌ها علیه این منطقه منجر به تسلیم نوار غزه نخواهد شد.

هنیه: غزه، «پرچم سفید» را بالا نبرده و نخواهد برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، غزه‌ای که آن را محاصره کردند، گرسنه‌اش گذاشتند و علیهش توطئه کردند تا در برابر مقاومت به پا خیزد و پرچم سفید را بالا ببرد، از زیر آوارها در برابر اشغالگران و محاصره‌کنندگان به پا خاست.

بر اساس گزارش وبگاه «ارم‌نیوز»، هنیه در مراسم افتتاحیه یادمان حق بازگشت در شرق نوار غزه افزود: راهپیمایی بازگشت، اهدافی راهبردی و در مقدمه آن بازگشت مسأله فلسطین در صدر توجهات بین‌المللی را محقق کرد.

وی در ادامه گفت: ملت فلسطین، نبرد را در راستای استقلال و مقابله با نژادپرستی رهبری می‌کند و تمام فلسطینی‌ها به روستاها،شهرها و قدس خود با خواهند گشت.

هنیه افزود: روند راهپیمایی بازگشت در آغاز راه خود قرار دارد، غزه با این راهپیمایی وارد مرحله سیاسی جدیدی شده و صفحه ذلت، هماهنگی امنیتی و امثال آن را در هم پیچید.

رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به ساکنان غزه تأکید کرد: شورای امنیت در روزهای اخیر و در پی حوادث غزه 2 بار تشکیل جلسه داده و آمریکا 2 بار از حق وتو (برای دفاع از رژیم صهیونیستی) استفاده کرده اما ننگ بر دولت آمریکا و ننگ بر کسانی که با این دولت برای نابودی مسأله فسلطین همراه می‌شوند.

طی برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در دو جمعه گذشته (10 و 17 فروردین) 30 فلسطینی به شهادت رسیدند و نزدیک به 3 هزار نفر دیگر زخمی شدند؛ پس از آن به درخواست کویت شورای امنیت 2 بار تشکیل جلسه داد اما در هر 2 بار، آمریکا مانع از صدور بیانیه در محکومیت رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار فلسطینی‌ها شد.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول