اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

یادداشت/امید سارائی

تکلیف؛ حمایت از کالای ایرانی

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی یادداشتی تاکید کرد: اگر حمایت از کالای ایرانی محقق شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود، حمایت از کالای ایرانی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی است.

تکلیف؛ حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، امید سارائی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی یادداشتی تاکید کرد: اگر امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی محقق شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود چرا که مشکلی در کشور وجود ندارد که لاینحل باشد و حمایت از کالای ایرانی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی است.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

« اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامیدند یقینا نشان از هوشمندی و شناخت راه حل مشکلات اقتصادی و اشتغال، در ایشان است.
چرا که حضرت آقا به خوبی می دانند مشکل اقتصادی و اشتغال جز با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخل امکان پذیر نیست.
مسئولین و مردم نیز باید به باور قلبی در رابطه با این مسئله برسند. در سال‌های گذشته خطاب رهبری و مطالبه ایشان مسئولین بودند اما امسال بخاطر اهمیت بسیار بالای این مسئله، مردم و مسئولین هردو باهم موردخطاب رهبری قرارگرفتند و باید همه دست به دست هم دهند تا این امر مهم محقق شود.

اما به نظر بنده اگر امر رهبر معظم انقلاب محقق شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود چرا که مشکلی در کشور وجود ندارد که لاینحل باشد و حمایت از کالای ایرانی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی است.

حرکت‌های خوبی در همین اول سال صورت گرفته است و برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها خرید کالاها و تولیدات خارجی را از خریدشان ممنوع کرده‌اند، همچنین کمپین های نه به کالای خارجی و حمایت از کالای داخلی نیز تشکیل شده است، اما باید توجه داشت که فقط ممنوعیت در خرید کالای خارجی و فقط بیان این مسائل نمی‌تواند راه حل مناسبی برای این امر مهم باشد، این بخشی از کار است و باید درست انجام شود و اگر درست تبلیغ نشود نمی‌تواند در جامعه فرهنگ سازی شود.

اگر حمایت از کالای ایرانی از ابتدای امسال شروع شود تا آخر سال آمار بالایی از اشتغال در کشور بدست می‌آید البته در این بین هم مردم و هم مسئولین هر دو وظایفی به عهده دارند که باید گفت اگر مسئولین از تولیدکنندگان حمایت کنند و تسهیلات مناسب در اختیار آنان قرار دهند و آنان محصول با کیفیت تولید کنند مردم رغبت پیدا می کنند که از کالای ایرانی استفاده نمایند.

باتوجه به پژوهش های اماری انجام شده، به عینه مشاهده می‌شود که خیلی از مردم اطلاعات کافی از کیفیت و قیمت پایین‌تر محصولات داخلی در بسیاری از موارد نسبت به محصولات خارجی ندارند و اگر همان تبلیغاتی که اشاره شد، انجام شود میل مردم به خرید کالای داخلی بیشتر می شود.

هرکدام از رسانه‌های مختلف از صداوسیما گرفته تا رادیو و همچنین خبرگزاری‌ها باید این مسئله مهم را در دستور کار خود قرار دهند و برنامه ها و تبلیغات مناسبی در این رابطه داشته باشند.

اساتید دانشگاه، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان که قشر فرهیخته جامعه هستند باید از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند به نحو احسنت استفاده نمایند تا شعار سال که یک راهبرد مناسب برای برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی است به یک گفتمان تبدیل شود و استفاده از کالا و تولیدات داخلی که دسترنج کارگران زحمت کش و جوانان پرتلاش این مملکت است جای کالاهای خارجی را بگیرد، تا این مسئله در جامعه فرهنگ سازی شود.

نگاه انقلابی نگاه علاج جویانست اگر ما توانستیم علاج بسیاری از مشکلات در خیلی از زمینه ها که به سربلندی ایران و ایرانی تبدیل شده است را پیدا کنیم، یقینا با اعتماد کردن به نیروی جوان و کارآمد، البته با نگاه و تفکر انقلابی بود.

در مسئله اقتصاد نیز به همین صورت است با همین نگاه و تفکرمی‌توانیم اقتصاد کشورمان را علاج نماییم.

قدرت گرفتن ایران اسلامی در همه زمینه ها می‌تواند موجب رشد یک جامعه مهدوی و زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان(عج) شود.»

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول