اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شایعه عملیات قریب‌الوقوع تروریست‌های ادلب علیه «لاذقیه»

برخی منابع شایعه‌ کرده‌اند که گروه‌های مسلح استان ادلب سوریه با حمایت ترکیه برای عملیات نظامی در شمال استان لاذقیه آماده می‌شوند اما منابعی در ارتش آزاد گفتند که چنین امری با حضور ایران و روسیه امکان ندارد.

شایعه عملیات قریب‌الوقوع تروریست‌های ادلب علیه «لاذقیه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع معارض سوری می‌گویند، گروههای مسلح در استان ادلب سوریه، برای عملیات نظامی علیه ارتش سوریه و متحدانش در استان ریف لاذقیه آماده می‌شوند اما همزمان منابعی در «ارتش آزاد» این شایعه را رد کردند.

وبگاه خبری «عنب بلدی» به نقل از منابع متعدد معارض که نامشان را ذکر نکرد، نوشت که «بیشتر گروه‌های فعال در استان ادلب برای آغاز نبردی با حمایت ترکیه، برای تسلط بر جبل الاکراد و جبل الترکمان در ریف شمالی لاذقیه آماده می‌شوند».

این منابع مدعی شدند مدعی شدند که این اتفاق ممکن است با دیدارهای اخیر سران ترکیه و روسیه و ایران در خصوص سوریه مرتبط باشد اما توضیحی ارائه نداد که اساس این ادعا بر چیست. 

بنا بر این گزارش، روزنامه ینی‌شفق ترکیه در سپتامبر سال گذشته میلادی (2017) گزارشی منتشر و ادعا کرده بود که ترکیه با همکاری گروه‌های عضو «ارتش آزاد» به غرب شهر ادلب که مشرف بر استان هاتای و در 35 کیلومتری داخل مرز سوریه است وارد خواهد شد و نیروهایش از طریق جسرالشغور و داره عزه وارد می‌شوند و ارتش آزاد بر مساحتی در حدود پنج هزار کیلومتر مربع مسلط خواهد شد. 


اندازه بزرگ‌تر اینجا

 

تکذیب شایعه

اما همزمان با این شایعه، «ابراهیم الادلبی» مشاور نظامی گروهک «ارتش آزاد سوریه» هرگونه آغاز عملیات نظامی در جبهه ساحلی سوریه (غرب- لاذقیه) را بعید شمرد و گفت، تفاهم‌های بین‌المللی کنونی این احتمال را رد می‌کند. 

بنا بر تأکید این مقام نظامی وابسته به معارضان، «چنین شایعات و حرف‌وحدیث‌هایی مطرح شده اما به دلیل حضور نیروهای روسیه و ایران در منطقه ساحل در کنار ارتش [بشار] اسد، چنین امکانی [اصلا] وجود ندارد». 

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بر مساحت وسیعی از شمال استان لاذقیه در غرب استان ادلب تسلط دارد و از اوایل سال 2016 جبل الترکمان و جبل الاکراد را که مناطقی استراتژیک در نبرد غرب سوریه است، به همراه شهرکهای اطراف آن مثل «کنسبّا» و «سلمی» و «ربیعه» تحت کنترل دارند. 

جدای از درگیری‌های پراکنده در شمال لاذقیه طی ماههای اخیر، آخرین عملیاتی که تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و عربستان در این منطقه انجام دادند، در آوریل سال گذشته (2017) به نام «وإنّکم غالبون» بود. 

انتهای پیام/ص 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول