اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

استقبال مخاطبان از «موزه لوور تهران» در ایام نوروز/ ثبت رکورد ۱۰۴ هزار بازدید در یک ماه

«موزه لوور در تهران» تا پیش از آغاز سال جدید به طور متوسط هر روز ۱۴۰۰ بازدیدکننده داشت، اما این رقم در ایام سفرهای نوروزی به بیش از ۵۰۰۰ بازدیدکننده در روز افزایش پیدا کرد.

استقبال مخاطبان از «موزه لوور تهران» در ایام نوروز/ ثبت رکورد ۱۰۴ هزار بازدید در یک ماه

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، «موزه لوور در تهران» همزمان با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان و در 14 اسفندماه گذشته در موزه ملی ایران افتتاح شد. بازدید عمومی از نیمه اسفند آغاز شد و در 10 روز نخست 14 هزار نفر از آن بازدید کردند.

 

 

به گفته جبرئیل نوکنده مدیرکل موزه ملی ایران، با توجه به آمار بازدیدکنندگان نوروزی سال قبل که کمتر از 39 هزار نفر بود، پیش‌بینی کرده بودند تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور تهران در مدت سه ماه برپایی به 100 هزار نفر برسد، اما استقبال از این مجموعه به حدی بالا بود که در یک ماه نخست برپایی، بیش از 100 هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند.

یوسف حسن‌زاده رییس بخش پژوهشی موزه ملی ایران هم در این باره به فارس گفت: میزان بازدید از موزه لوور تهران تا 14 فروردین بیش از 104 هزار نفر بوده که در نوع خود کم‌نظیر و حتی از موزه لوور ابوظبی هم بیشتر است.

با توجه به نرخ بلیت 5 هزار تومانی،‌ موزه لوور تهران تاکنون 520 میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته که رقم قابل توجهی است.

 

 

به گزارش فارس، در «موزه لوور تهران» حدود 50 اثر از آثار موزه‌ لوور پاریس در ساختمان موزه تمدن اسلامی و تحت عنوان «شکوه تمدن‌های جهان» در پنج سالن به مدت چهار ماه به نمایش در آمده است. یک سالن هم به مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور اختصاص دارد که طی سال‌های 1375 تا 1391 عکاسی شده است.

فرانسه با 16 اثر (5 مجسمه، 11 نقاشی)‌ بیشترین سهم را در این موزه دارد. پس از آن مصر با 12 اثر و ایتالیا با 9 اثر پیشتاز هستند.

 

 

در این موزه، دو اثر از کشورمان به نمایش در آمده؛ یکی «درفش مدور بر دوش دو گاو نر» مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد است که در سال 1893 میلادی به تملک موزه لوور در آمد و یکی از نخستین اشیاء مفرغی لرستان است که وارد یک مجموعه عمومی شد. از این شیء در سال 1967 میلادی برای تهیه لوگوی رسمی بازار بورس تهران استفاده شده است.

دیگر اثر ایرانی این موزه، «تبر منقوش به نام پادشاه عیلامی (اونتاش ناپیریشا)» است که قدمت آن به حدود سال‌های 1300 تا 1340 پیش از میلاد باز می‌گردد و در محوطه چغازنبیل (در 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش) کشف شده است. متأسفانه بر اساس قوانین آن زمان، آثار باستانی کشف‌شده در جریان کاوش باستان‌شناسان فرانسوی در چغازنبیل، بین موزه لوور و ایران تقسیم شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از موزه لوور تهران تا 18 خرداد سال جاری می‌توانند به موزه ملی ایران واقع در خیابان سی‌تیر مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول