اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

مشاور بشار اسد تأکید کرد

آزادسازی ادلب مستلزم زمانبندی است/جنگ سوریه نشان داد که تروریسم سازمان‌‌دهی شده است

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به پیروزی این کشور در نبردهای مختلف علیه تروریستها، اظهار داشت که حجم حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل از تروریستها نشان میدهد که پیروزی ساده نیست.

آزادسازی ادلب مستلزم زمانبندی است/جنگ سوریه نشان داد که تروریسم سازمان‌‌دهی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که حکومت این کشور ثابت کرد که میتواند در هر جنگی که فرماندهی آن را بر عهده گیرد، پیروز شود.

شعبان تصریح کرد که آزادسازی غوطه بدین صورت و با این سرعت نشان داد که دولت سوریه به خوبی میداند که چگونه نبرد را آغاز کند «ولی در عین حال نباید خطر جنگی را که علیه ما به راه افتاده، کم تصور کنیم».

وی در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه تصریح کرد، سلاحهای اسرائیلی و آمریکایی و تونلهایی که در غوطه کشف شد و همچنین این حجم از تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی نشان میدهد که پیروزی ساده نیست.

مشاور اسد بر این باور است که این جنگ نشان داد تروریسم، از سوی برخی طرفهای سازمان دهی و تجهیز تسلیحاتی میشود و اگر عدالتی در کار باشد، باید این کشورها به خاطر آغاز چنین جنگهایی محاکمه شوند.

شعبان با اشاره به تشکیل کمیته های دولتی به دستور بشار اسد برای برنامه ریزی به منظور حل مشکلات مادران و کودکانی که از غوطه خارج شده اند، اظهار داشت که کارگروههایی به صورت شبانه روزی برای بازپروری این افراد فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص افراد ربوده شده نیز تصریح کرد که زندگی هر شهروند سوری برای بشار اسد اهمیت دارد؛ از این روی امروز گفت‌وگوهایی برای نجات همه شهروندان سوری که ربوده یا گم شده اند، در جریان است.
این مسئول سوری درباره امکان مصالحه در استان درعا در جنوب این کشور خاطر نشان کرد که این استان نیز استثناء نیست و تا زمانی که امکان مصالحه وجود داشته باشد، دولت سوریه مشوق آن است.

شعبان درباره استان ادلب که مرکز اصلی تروریستها به شمار میرود، نیز اظهار داشت که این استان نیز بخش «عزیزی از خاک سوریه است... شهرهای سوریه فقط تحت سیطره حکومت سوریه باقی خواهد ماند و حکومت در خصوص این جنگ، برنامه و راهبردهای خود را دارد، ولی زمانبندی متفاوت است... لذا از نظر حکومت هیچ منطقه ای بهتر از منطقه دیگر نیست».
وی درباره عملیات سیاسی که برای حل بحران این کشور در جریان است، تأکید کرد که هیئت دولتی سوریه در هر جا و هر گفت‌وگویی که به توقف خونریزی ملت این کشور منتهی شود، حضور داد.

مشاور اسد اعلام کرد که «قاعده طلایی حکومت سوریه این است که ما خواستار توقف خونریزی در سوریه هستیم و توقف راهکار سیاسی توسط دیگرانی انجام میشود که همچنان به روی راهکار نظامی حساب باز کرده اند».

شعبان در پایان اظهار داشت که سوریه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را مسئول جنگ سوریه میداند، و از این روی، بخشش آسان نیست و «هیچ چیز به وضعیت قبلی خود بازنخواهد گشت. خونهای سوری ریخته شده و بخشش آن آسان نیست».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول