اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره هم خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای استفاده رژیم صهیونیستی از زور و خشونت علیه فلسطینیان برای سرکوب راهپیمایی مسالمت‌آمیز آنها را محکوم کرد.

قاهره هم خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر در بیانیه خود تأکید کرد که قاهره استفاده از خشونت علیه غیرنظامیان و راهپیمایی مسالمت‌آمیز فلسطینیان در سالروز «روز زمین» را محکوم می‌کند.

در این بیانیه بر حمایت کامل مصر از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی و حق بازگشت آوارگان فلسطینی و اجرایی شدن قطعنامه‌های سازمان ملل در این باره تأکید شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، قاهره همچنین جامعه‌ جهانی را به مسئولیت‌پذیری در قبال قضیه فلسطین فراخواند و افزود که «روز زمین» یادآوری این مسئله بر همه است که اقدام جدی و سریع برای حل‌وفصل فراگیر و عادلانه قضیه فلسطین ضروری است.

مصر همچنین دو طرف فلسطینی و صهیونیستی را به آرام‌سازی و خویشتنداری فراخواند و درباره خطرات استمرار وضعیت موجود بدون ازسرگیری روند سازش و دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین هشدار داد.

از سوی دیگر الازهر مصر نیز استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از زور علیه فلسطینیان شرکت‌کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز نوار غزه را محکوم کرد.

«احمد الطیب» شیخ الازهر مصر گفت که «برخورد (صهیونیست‌ها) با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در غزه وحشیانه بود.»

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول