اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضمن تایید خبر دیدار بن‌سلمان با مقامات صهیونیست

رئیس ستادکل ارتش رژیم‌صهیونیستی: منافع مشترکی با عربستان علیه ایران داریم

رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو و ریاض منافع مشترکی در مقابله با ایران و متحد مشترکی به نام آمریکا دارند.

رئیس ستادکل ارتش رژیم‌صهیونیستی: منافع مشترکی با عربستان علیه ایران داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی با تایید گزارش‌های دیدار ولی‌عهد سعودی با مقامات این رژیم، گفت منافع مشترکی با ریاض علیه ایران دارند.

آیزنکوت در مصاحبه با نشریه «معاریو» ادعا کرد رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته بیش از 100 بار عملیات‌هایی را برای ممانعت از رسیدن سلاح‌های تغییردهنده قواعد بازی و موشک‌های نقطه‌زن به حزب‌الله انجام داده است.

وی تخمین می‌زند که احتمال رویارویی نظامی با حزب‌الله در سال جاری وجود ندارد اما تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هر کاری را برای عقب نگه‌داشتن نیروهای تحت حمایت ایران از بخش سوری بلندی‌های جولان و مرزهای فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

این مقام صهیونیست با اشاره به موعد تعلیق تحریم‌های ایران توسط آمریکا، مدعی شد توافق هسته‌ای ایران به اندازه کافی خوب نیست و ایراداتی دارد اما دستاور استراتژیکی داشته که آن به عقب برگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به میزان 12 تا 14 سال بوده است.

آیزنکوت درباره خروج آمریکا از برجام نیز گفت این یک توافق دوجانبه بین دو کشور نیست بلکه بین قدرت‌های جهانی با ایران است پس یک پاسخ یک طرفه (لغو از سوی آمریکا) به آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عربستان سعودی در حال آماده سازی یک سوپرایز هسته‌ای مانند سوریه (در سال 2007) است، توضیح داد که آنها از همه چیز اطلاع ندارند اما رژیم صهیونیستی باید اقداماتش را برای مهار ظرفیت‌هایی که موجودیتش را تهدید می‌کند، افزایش دهد.

رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص درخواست عربستان از آمریکا برای ارائه راکتور هسته‌ای به آنها جهت استفاده‌های صلح‌آمیز و غیرنظامی نیز گفت که تل‌آویو همواره مخالف آن بوده زیرا امکان استفاده نظامی از آن وجود دارد اما نمی‌توان به این بهانه جلوی کشورها را برای داشتن نیروی اتمی صلح‌آمیز گرفت.

آیزنکوت همچنین تایید کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با برخی مقامات رژیم صهیونیستی از جمله خود او و «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم دیدار کرده است.

وی درباره روابط تل‌آویو-ریاض نیز افزود که این دو منافع مشترکی در مقابله با تهدیدات ایران و همچنین متحد مشترکی به نام آمریکا دارند.

آیزنکوت با «جنایت‌کار» خواندن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، مدعی شد حمایت از او اشتباه است اما سیاست تل‌آویو عدم دخالت مستقیم در بحران این کشور است.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول