اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

گلستان مقصد گردشگری

روستای زیارت گرگان، بکرترین روستای شمالی ایران است + تصاویر

روستای زیارَت شهرستان گرگان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است؛ این روستا در دهستان استرآباد جنوبی قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۱۹۶۴ نفر (۴۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای زیارت گرگان، بکرترین روستای شمالی ایران است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روستای زیارت در ادامه جاده ناهارخوران به سوی کوهستان‌های جنوب شهر گرگان است که حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر از ناهارخوران قرار دارد.

در سال ۱۳۸۵ خورشیدی حدود 2 هزار نفر در روستای زیارت زندگی می‌کردند. این روستا گالش‌نشین است اما گالش‌ها در این منطقه در حال ترک سبک زندگی گله‌داری سنتی و مقیم شدن و اشتغال به کارهای کشاورزی و ساخت‌وساز هستند.

جاذبه‌های گردشگری گرگان بسیار دیدنی و بی‌شمار است و اگر دلتان بخواهد که درست و حسابی گرگان‌گردی کنید و بهتان خوش بگذرد باید برایش وقت هم بگذارید.

روستای زیارت، یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گرگان  است و به دلیل وجود زیارتگاهی که در این روستا در زمان بوداییان است آن را به عنوان روستای زیارت نامیدند.

شمال روستای زیارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زیارت و جنگل‌هایی با درختان سر به فلک کشیده را می‌توان دید و به دلیل خوش آب و هوا بودن زیارت و وجود چشمه آب گرم روستا که خاصیت درمانی دارد، یکی از پر مسافرترین روستاهای شمال نام گرفته است.

از اماکن دیدنی این روستا می‌توان به آبشارهای آن، چشمه آبگرم، امامزاده و همچنین بافت قدیمی روستا نام برد. از نکات جالب در مورد این روستا، میانگین عمر بالای مردم آن است که علت آن نیز زندگی طبیعی و استفاده از مواد غذایی جنگلی است.

در وسط روستای زیارت امامزاده‌ای از گذشته‌های دور وجود داشته است که مورد توجه روستاییان قرار گرفت و در کنار این امامزاده استخر آبگرمی قرار دارد که از آب‎های آتش‎فشانی منطقه سرچشمه می‌گیرد و گرمای مطلوبی دارد.

روستای زیارت به علت برخورداری از هوای نسبتاً خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و اکثر مسافران برای گردش به این روستا سفر می‌کنند.

روستای زیارت گرگان به دلیل نزدیکی به شهر گرگان و آب و هوای بسیار مطلوب و ییلاقی که دارد همواره مورد توجه مردم گرگان قرار داشته است و اغلب مردم برای پیاده‌روی و کوهنوردی در آخر هفته به روستای زیارت می‌آیند و از این فضا لذت می‌برند.

وقتی وارد روستای زیارت می‌شویم آب و هوای مطبوعش هوش از سر ما می‌برد و کمی که از روستا گذر می‌کنیم کم‌کم نمای طبقاتی خانه‌های چوبی روستای زیارت که بر روی هم ساخته شده‌اند نمایان می‌شود و مناظر دراطراف ما بازتر و میدان دید بسیار گسترده‌تر می‌شود.

قبل از روستای زیارت، رودخانه پرآبی را مشاهده می‌کنید که پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد مسافرت به این روستا را دارید حتما در کنار این رودخانه چادر زده و چای آتشی در کنار این رودخانه خالی از لطف نیست.


هنگامی که در کنار رودخانه زیارت نشستید و از آن لذت می‌برید کوه‌های بلند شهر گرگان را می‌توانید مشاهده کنید و به نوعی آن را در کنار خود احساس کنید و کوه‌های معروفی همچون زبله، تلمبار و سروانسر که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

انتهای پیام/40/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول