اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اختصاص وام 500 میلیون دلاری کره جنوبی به ازبکستان

بنیاد توسعه همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی به ازبکستان 500 میلیون دلار وام برای اجرای طرح‌های مختلف زیر بنایی اعطا می‌کند.

اختصاص وام 500 میلیون دلاری کره جنوبی به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان بنیاد توسعه همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی شب گذشته با مقامات وزارت توسعه فن آوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطات ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار تأکید شد که بنیاد توسعه همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی به ازبکستان 500 میلیون دلار وام برای اجرای طرح‌های جدید از جمله ایجاد فضای کار مشترک در شهر «تاشکند»، استان‌ها و جمهوری خودمختار «قره قلپاقستان» هزینه کند. 

طرفین در چارچوب این دیدار در مورد طرح‌های جاری مشترک در دست اجرا با همکاری مالی بنیاد توسعه همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی تبادل نظر کردند.  

در این دیدار مقامات وزارت توسعه فن آوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطات و نمایندگان بنیاد توسعه همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی طرح‌های جدیدی را که می‌توان در ازبکستان با 500 میلیون دلار اجرا کرد، مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، طرفین به همکاری‌های خود در اجرای طرح‌های جدید اولویت دار در زمینه فن آوری‌های اطلاع رسانی ادامه می‌دهند.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد.

کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 461 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره‌ای در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول