اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

عمل به دستورات الهی خدمت به خداست

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه از منظر دین اسلام خدمت به دیگران محدود به حد و مرز نیست، گفت: عمل به دستورات الهی خدمت به خداست.

عمل به دستورات الهی خدمت به خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  آستان نیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن در رواق امام خمینی(ره) و در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم(ع) اظهار کرد: از دیگاه دین مبین اسلام انسان می‌تواند در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، مالی و مانند آن به دیگران خدمت کند، چرا که کمک به دیگران محدود به دین و مذهب نیست.
وی با اشاره به اینکه خدمت به دیگران فرامرزی، فراجنسی و فراقومی است، افزود: خادم خدا یعنی آنچه خدا می‌خواهد انجام دهیم، خدمت به همسر، فرزند و افراد کوچک و بزرگ از جمله مصادیق خدمت به پروردگار محسوب می‌شود.
خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) با بیان اینکه کمک به دیگران را می‌توان در قالب‌های مختلف مانند خدمت مالی، معنوی، دائم یا موقت انجام داد، تصریح کرد: دادن قرض الحسنه به افراد مستضعف، پرداخت زکات مال، خمس، انفاق، ایثار، اطعام و ... از جمله مصادیق خدمت مالی است.
وی گفت: خدمت به پولدار بودن نیست آدم فقیر هم می‌تواند به اندازه توانش به دیگران کمک کند، همان‌گونه که برگ زرد از نظر انسان بی‌ارزش است، اما اگر روی آب قرار بگیرد قایق نجات برای مورچه‌های در حال غرق است.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه در مسئله خدمت هم برخی از افراد بر بعضی دیگر اولویت دارند، اظهار کرد: خدمت به افراد آبرودار، خدمت به پدر و مادر و کمک به خویشاوندان فقیر را باید در اولویت خدمت خودمان قرار دهیم.
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در آموزه‌های اجتماعی اسلام، انسان بی‌مسئولیت نداریم چرا که در کنار خدمت مادی خدمت معنوی نیز باید انجام شود.

انتهای پیام/70037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول