اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

دیدار نوروزی خبرگزاری فارس مازندران با خانواده شهید رجایی‌فر

آفتاب این خانه از خان‌طومان طلوع می‌کند+تصاویر و فیلم

شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر دارای سه فرزند محمد 18 ساله، مهدیه 14 ساله و امیرسجاد 3 ساله است که همگی آنها حسرت دیدار دگرباره پدر در نخستین روزهای سال نو بر دل‌شان مانده است.

آفتاب این خانه از خان‌طومان طلوع می‌کند+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای دفتر خبرگزاری فارس مازندران، به بهانه پاسداشت از مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم در دیداری نوروزی با خانواده شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر در بیت این شهید، با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند، در این دیدار باشکوه همسر شهید رجایی‌فر از سوی مهرانگیز عباسی مدیر خبرگزاری فارس مازندران مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت.

 

 

شهید رجایی‌فر که اهل بابل است، سال‌هاست به‌واسطه رزمندگی در لشکر عملیاتی 25 کربلا، در ساری سکونت داشت و همچنان خانواده وی در مرکز استان زندگی می‌کنند.

این شهید دارای سه فرزند محمد 18 ساله، مهدیه 14 ساله و امیرسجاد 3 ساله است که همگی آنها حسرت دیدار دگرباره پدر در نخستین روزهای سال نو بر دل‌شان مانده است.

 

 

امیرسجاد که نتوانسته حضور اندک پدر را در روزهای نخستین حیاتش درک کند، امروز برادرش محمد را، «بابا» خطاب می‌کند؛ قلم را یارای توصیف چنین مشاهداتی نیست؛ از خدای متعال با توسل از شهدا مسئلت داریم، همواره لطف و توجه شهدا را در فعالیت‌های خبرگزاری شامل حال ما و نهایتاً عاقبت‌بخیری در امور را نصیب‌مان کند.

در ادامه به خلاصه‌ای از دلگویه‌های این خانواده در این دیدار اشاره‌ای داریم.

* هنوز جای خالی پدر را احساس نکرده است

راضیه بیگلرنیا همسر شهید رجایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: من و همسرم در سال 1375 ازدواج کردیم، از ویژگی‌های خوب همسرم می‌توانم به ترک نشدن نماز شبش و زیارت عاشورا و اینکه بر سر سفره همواره به‌یاد فقرا بودند، اشاره کنم.

وی با بیان اینکه پس از اینکه ایشان به سوریه اعزام شدند، اضطراب زیادی داشتم، اضافه کرد: اما در جواب این نگرانی‌هایم می‌گفت به آرامش خوبی دست پیدا می‌کنی و لطف حضرت زینب(س) شامل حالت خواهد شد، که همین‌طور هم شد.

 

 

همسر شهید رجایی‌فر افزود: بار آخری که قرار بود به سوریه اعزام شود، حدود ساعت 11 شب با تماس تلفنی که خود منتطر این تماس بودند، با سرعت ساک خود را بست، این در حالی بود که در سفر قبلی‌اش به سوریه از ناحیه کتف مجروح شده بود.

بیگلرنیا با اعلام اینکه شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم هستند، بیان کرد: همسرم علاقه شدیدی به امیرسجاد داشت ولی به‌خاطر دفاع از حرم حضرت زینب(س) از دل‌بستگی‌هایش دست کشید، امیرسجاد همچنان به عکس پدر اشاره می‌کند و هنوز جای خالی پدر را احساس نکرده است.

 

 

* اول از خدا و بعد از پدر

محمد رجایی‌فر پسر بزرگ‌ شهید حسن رجایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، گفت: پدرم از سن  چهار سالگی‌ مرا مکبر و مؤذن مسجد امام رضا(ع) کرد و از همان دوران به حفظ و قرائت قرآن روی آوردم و در این زمینه توفیقات زیادی کسب کردم.

وی ادامه داد: در سال 95 نفر نخست مسابقات قرآنی حفظ دانش‌آموزی مازندران شدم و خبرش را به پدرم که در سوریه حضور داشت، دادم؛ و پس از آن در مسابقات کشوری که در همدان برگزار شده بود، نفر ششم شدم اما پدر دیگر حضور نداشت.

 

 

فرزند شهید رجایی‌فر با اشاره به اینکه پدرم علاقه بسیاری در زمینه توسل به ائمه و قرآن داشت، تأکید کرد: من تمام الطافی را که از قرآن شامل حالم شده اول از خدا و بعد از پدر دارم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پدرم دغدغه آینده کودکانی که در کوچه و خیابان هستند را داشت و از آنها به‌عنوان خمیری یاد می‌کرد که هر طور که ورزشان دهیم همان‌طور شکل می‌گیرند و اگر به‌خوبی شکل بگیرند سربار خانواده و جامعه نمی‌شوند.

 

 

* پسرم دوباره شهید شد

مهدیه رجایی‌فر فرزند دیگر این شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: از خاطراتی که با پدر دارم می‌توانم به دیدار همیشگی از مزار و خانواده شهدا اشاره کنم که پس از شهادت وی در دیداری که مادر شهیدی داشتیم، ایشان می‌گفتند: انگار پس از شهادت حسن، پسرم دوباره شهید شد.

 

 

 

انتهای پیام /86048/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول