اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خبر داد

بهره‌مندی 700 نفر از خدمات کاهش آسیب اجتماعی در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس از بهره‌مندی 700 نفر از خدمات کاهش آسیب اجتماعی مردان در این شهرستان به صورت ماهانه خبر داد.

بهره‌مندی 700 نفر از خدمات کاهش آسیب اجتماعی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره فعالیت‌های سه ماهه آخر سال جاری مرکز بهداشت گنبدکاووس در قالب کمیته بهداشت و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این سه ماهه اجرایی کردن طرح غربالگری سلامت روانی و اجتماعی در سطح شهرستان گنبدکاووس بوده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح غربالگری سلامت روانی و اجتماعی بیش از 30 هزار نفر در حوزه سوء مصرف مواد مخدر غربالگری شدند، افزود: از این میان پاسخ غربالگری حدود 2 هزار و 500 نفر مثبت اعلام شد که از سوی مرکز بهداشت گنبدکاووس به مرکز مشاوره معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس در تشریح سایر افدامات این مرکز در طرح غربالگری، خاطرنشان کرد: تعداد 6 هزار و 622 خانواده در حوزه کودک‌آزاری و 15 هزار و 667 خانواده در حوزه همسر آزاری مورد غربالگری قرار گرفتند که به ترتیب پاسخ غربالگری در این دو طرح نسبت به 9 و 314 خانواده مثبت اعلام شد که این افراد هم به مرکز مشاوره معرفی شدند.

بدیعی با تاکید بر اینکه در حوزه غربالگری سلامت روان نیز بالغ بر 87 هزار 835 نفر مورد غربال قرار گرفتند، ادامه داد: در این بخش نیز تعداد 4 هزار و هفت نفر دارای مشکلات روانی مختلف شناسایی شدند که به مراکز مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر معرفی شده‌اند.

وی از شناسایی بیش از 3 هزار و 349 بیمار و تشکیل پرونده برای آنها در طی اجرای غربالگری سلامت روان و اجتماعی در گنبدکاووس خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این روند مثبت و ارزنده را در سه ماهه نخست سال 1397 نیز ادامه داده و به سمت جامعه‌ای ایمن و سالم‌تر در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی حرکت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رسالت‌های شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها ارائه خدمات ویزیت و دارویی رایگان به برخی بیماران روانی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در سال 96 کمیته بهداشت و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این خدمات را برای بالغ بر یک هزار و 290 نفر ارائه کرده است.

بدیعی با بیان اینکه خدمات دارویی و ویزیت رایگان برای بیماران افسرده نیز به تعداد 4 هزار و 740 نفر صورت گرفته است، تاکید کرد: این آمار برای بیماران اضطرابی، عقب ماندگی ذهنی، اختلال روانی و قلبی ناشی از روان به ترتیب یک هزار و 1190، 3 هزار و 200، 794 و 267 نفر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان گنبدکاووس در سال جاری بالغ بر 15 هزار نفر تحت مراقبت اختلالات روانی قرار گرفته‌اند، افزود: خدمات مشاوره‌ای برای 685 نفر از افراد دارای رفتار پرخطر در سطح شهرستان گنبدکاووس صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تقدیر از موسسه مهرآفرینان جوان به دلیل همکاری با این مرکز، خاطرنشان کرد: با همکاری این موسسه مردمی به صورت ثابت در هر ماه تعداد 450 تا 700 نفر از خدمات کاهش آسیب بهره‌مند می‌شوند و بالغ بر 16 هزار سرنگ و تعداد بسیاری وسایل پیشگیری از اعتیاد و ابتلا به مخاطرات حوزه سلامت فردی در سه ماه گذشته در میان افراد پرخطر توزیع شده است.

بدیعی با اشاره به اینکه تعداد 189 نفر از زنان آسیب‌پذیر از خدمات مشاوره‌ای مرکز بهداشت گنبدکاووس بهره گرفته‌اند، ادامه داد: علاوه بر این فعالیت‌ها مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری نیز فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه خدمات به افرادی که دارای رفتار پرخطر هستند داشته است که آمار آن به علت درخواست مخاطبان و تعهد ما به آنها محرمانه است.

وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان و نوجوانان اعلام کنند که به صورت کاملا رایگان و محرمانه می‌توانند به مرکز بهداشت مراجعه و از خدمات غربالگری بیماری‌های پرخطر بهره‌مند شوند، گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر و با همکاری هم به نتایج درخشانی در این حوزه برسیم.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول