اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

در مراسم چهلمین روز درگذشت روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی مطرح شد

صفار هرندی: رضا مقدسی انسانی متعهد،‌ پایبند به اصول و اخلاق‌گرا بود/ تیرانداز: رسانه برای رضا مقدسی معبد بود

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر عصر امروز در سازمان فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

صفار هرندی: رضا مقدسی انسانی متعهد،‌ پایبند به اصول و اخلاق‌گرا بود/ تیرانداز: رسانه برای رضا مقدسی معبد بود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم رضا مقدسی روزنامه نگار و مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر عصر امروز (چهارشنبه) با حضور تعدادی زیادی از اهالی فرهنگ و رسانه از جمله غلامعلی حدادعادل، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس،علیرضا زاکانی، حسین انتظامی، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرشاد مهدی‌پور مدیرمسؤول روزنامه صبح نو، محمود رضوی، عبدالمطهر محمدخانی، حسن لاسجردی و... در سازمان فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بخواهیم شخصی را بررسی کنیم معمولا وجود شخصیتی و نکات تاریک و روشن و سلامت نفسش را بررسی می‌کنیم، ضمن اینکه بر همین اساس می‌توانیم قضاوت‌های متعددی را در ابعاد زندگی و کارهای وی داشته باشیم.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی رضا مقدسی افزود: مقدسی همانگونه که می‌اندیشید زندگی می‌کرد و همانگونه که فکر می‌کرد زندگیش را بر همان اساس تعیین می‌کرد؛ همچنین براساس اعتقاد ولایتی خود در صحنه‌ها آنگونه که اعتقاد داشت رفتار می‌کرد.

صفار هرندی تصریح کرد: بعد از درگذشت رضا مقدسی افراد زیادی از جناح‌های مختلف سیاسی از خوبی‌های وی مطالب مختلفی را بیان کردند و این خوبی‌ها حکایت از رفتارهای مطلوب رضا مقدسی بوده است.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام اظهار داشت: آزمون تحمل روزهای سخت را فقط همراهان و نزدیکان بیمار می‌فهمد؛ ضمن اینکه همسر مرحوم مقدسی در همراهی با وی انصافا درخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: حال و هوای رضا مقدسی در یکسال آخر عمرش بسیار معنوی بود و این حال و هوا را به شخصه در سفر کربلا از سوی رضا مقدسی دیده بودم.

صفار هرندی گفت: رضا مقدسی انسانی متعهد، پایبند به اصول و اخلاق‌گرایی مبرز بود و روح وی حتما از عمل صالحی که در طول عمر انجام داده شاد است.

 

تیرانداز: رسانه برای رضا مقدسی معبد بود و او در رسانه بندگی می‌کرد

در ادامه این مراسم پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس،‌ خاطر نشان ساخت: رضا مقدسی معتقد بر حمایت از ضعفا در رسانه بود و آن را رسالتی برای خود می‌دانست که کسانی که تریبون ندارند باید در رسانه‌های انقلابی فضای بیان اظهارنظر داشته باشند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: روزگاری رضا مقدسی با انتشار خبری درباره یکی از رزمندگان افغانستانی که در هشت سال دفاع مقدس علیه رژیم بعثی عراق و به نفع جمهوری اسلامی ایران مشارکت کرده بود در خبرگزاری فارس منتشر کرد و پس از آن در برابر فشارهای بیرونی برای حذف این خبر ایستادگی کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، تصریح کرد: رضا مقدسی اصرار زیادی بر تربیت نیروی انسانی انقلابی در عرصه رسانه داشت و طرحی را برای انتشار اخبار امیدبخش و دوری کردن فضای جامعه از اخبار منفی داشت؛ ضمن اینکه این موضوع را حتی در ماه‌های پایانی عمرش هم پیگیری می‌کرد.

تیرانداز اظهار داشت: رسانه برای رضا مقدسی معبد و وی در رسانه بندگی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: رضا مقدسی در هفته پایانی عمرش به من درخصوص رسیدگی به خانواده اهالی رسانه به ویژه خانواده خودم توصیه اکید می‌کرد. ضمن اینکه وی به شدت معتقد بود که کاری از روی اعتقاد نباشد اثری هم نخواهد داشت.

قلی زاده: مقدسی همه تلاش خود را برای دفاع از  ارزشها  به کار می‌گرفت

 در بخش دیگری از این مراسم مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه فقدان رضا مقدسی برای جامعه رسانه‌ای اسفبار است، گفت: من در مدتی که در خدمت ایشان بودم متوجه شدم که ایشان تکلیف‌گرا هستند. به این معنی که برایش مهم بود در هر مرحله‌ای بتواند تشخیص دهد که چه تکلیف انقلابی بر روی دوشش است و زمانی که تکلیف را احساس می‌کرد با همه وجودش تلاش خود را انجام می‌داد.

 همچنان که در مبارزه با باطل در هشت سال دفاع مقدس جنگید و بعد هم در شرایط کار رسانه‌ای رسالتی داشت؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری رسانه یک نوع جنگ نرم است، بنابراین او از ارزش‌ها با تمام تخصص خود باید دفاع می‌کرد. ایشان در این راستا تمام تلاش خود را انجام داد و حتی یکی از کارهای خوب ایشان در روزهای آخر برنامه‌های آموزشی بود که یک یا دو دوره آن را اجرا کرد. خداوند توفیق دهد که در مسیر ایشان قدم برداریم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

زاکانی: خلأ رضا مقدسی کاملا مشهود است

در پایان این مراسم نیز علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: من در آخرین دیدار که همراه ایشان بودم یک چهره دیگری نیز از او دیدم. او هنوز در فضای عملیاتی کربلای 5 بود و بچه رزمنده‌ای بود که در فقدان دوستان خود می‌سوخت و یاد آن‌ها را زنده نگه می‌داشت. همچنین ایشان به شکل مراد و معشوقی نسبت به مقام معظم رهبری حرف می‌زد.

وی افزود: او صبر داشت و کمتر درباره بیماری خود صحبت می‌کرد. همچنین پرهیز از سیاست‌زدگی داشت که امروزه سکه رایجی شده است. ما در حال حاضر در فقدان ایشان می‌سوزیم زیرا خلأ او مشهود است به خصوص او که دارای ویژگی‌های ممتازی بود.

زاکانی تصریح کرد: امروز روحیه،‌ تفکر و فرهنگ خود را ندیدن،‌ وقف دیگران کردن و کمک به تعالی و رشد کشور که در وجود او بود می‌تواند جامعه را نجات دهد.

در این مراسم وصیت‌نامه مرحوم رضا مقدسی توسط بیکی از بستگان آن مرحوم برای حضار قرائت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول