اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مشاور وزارت خارجه پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

سفر «ظریف» به پاکستان موجب رفع بسیاری از سوءتفاهم‌ها خواهد شد

مشاور وزارت امورخارجه و دیپلمات پاکستانی گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان موجب رفع سو‌تفاهم‌ها، توافق درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی، همچنین گسترش روابط تجاری- اقتصادی خواهد شد.

سفر «ظریف» به پاکستان موجب رفع بسیاری از سوءتفاهم‌ها خواهد شد

«نذر عباس» مشاور وزارت امور خارجه پاکستان و دیپلمات و سفیر این کشور در کشورهای مختلف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: سفر ظریف تأثیر زیادی روی بهبود و گسترش روابط دو کشور دارد.

وی افزود: سفر وزیرامور خارجه ایران به پاکستان کمک زیادی به افزایش حجم تجارت بین دو کشور و برطرف کردن موانع گسترش روابط اقتصادی تهران- اسلام‌آباد می‌کند.

دیپلمات پاکستانی تأکید کرد: ظریف قرار است در سفر خود درباره روابط ایران و پاکستان اظهار نظر کند که برای راهبرد آینده دو کشور از اهمیت زیادی برخودار است.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: زمانی که صحبت‌ها ظریف از طریق رسانه‌ها منتشر و در دسترس مردم عادی قرار بگیرد تأثیر زیادی روی نظر مثبت آن‌ها درباره ایران خواهد داشت.

نذر عباس تصریح کرد: سفر ظریف پاسخ محکمی به دشمنان است که سعی دارند با دسیسه‌ روابط ایران و پاکستان را به چالش بکشند.

وی افزود: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان موجب مأیوس شدن دشمنان که با ترفندهای مختلف به دنبال دور کردن دو کشور از یکدیگر هستند خواهد شد.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد: موضوع مذاکره درباره خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از محورهای سفر ظریف است که توافق در این زمینه چندان آسان نخواهد بود.

دیپلمات پاکستانی بیان کرد: حزب حاکم پاکستان به پروژه خط لوله واردات گاز از ایران توجهی نکرد و این موضوع را به فراموشی سپرد اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نذر عباس ادامه داد: واردات گاز مایع ال ان جی و حتی خط لوله تاپی نمی‌تواند جایگزین واردات گاز از ایران شود.

وی افزود: اجرای پروژه خط لوله صلح نقش مهمی در روابط ایران و پاکستان دارد و نیازهای انرژی کشور را نیز برآورده می‌کند.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اگر پروژه خط لوله صلح تکمیل شده بود نقش مهمی در اعتماد‌سازی وگسترش روابط بین دو کشور ایفا می‌کرد.

دیپلمات پاکستانی خاطر نشان کرد: در سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پاکستان دو کشور قراردادهایی را درباره روابط بانکی امضا کردند که جنبه عملی نداشت.

وی افزود: فشارهای آمریکا و جامعه بین الملل به پاکستان یا شاید تعلل دو کشور برای گام برداشتن در این زمینه سبب شد که روابط بانکی بین آن‌ها برقرار نشود.

نذر عباس تأکید کرد: برقراری روابط بانکی امور تجاری- اقتصادی بین دو کشور را تسهیل می‌کند و در سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان نباید فرصت را برای به توافق رسیدن در این زمینه از دست بدهیم.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان گفت: راه‌اندازی مسیرهای دریایی و ارائه تسهیلات بیشتر برای افزایش خطوط هوایی برای سفر زائران و بازرگانان به ایران از چندی پیش به حالت تعلیق درآمد که امیدواریم ظریف بتواند با احیای مذاکرات در این خصوص مشکل را حل کند.

دیپلمات پاکستانی بیان کرد: سفر سه روزه وزیر امور خارجه ایران به پاکستان موجب رفع سو‌تفاهم‌ها،توافق درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی همچنین گسترش روابط تجاری- اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: سفر ظریف این موضوع را برای مردم پاکستان ثابت می‌کند که حفظ و گسترش روابط با اسلام‌آباد برای ایران اهمیت زیادی دارد و پخش خبرهای منفی درباره تهران دسیسه دشمنان است که نباید به آن اهمیت داد.

نذر عباس اظهار داشت: توسعه روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت زیادی برخودار است که موجب امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه خواهد شد.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان گفت: در سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان دو کشور می‌توانند درباره همکاری بندر گوادر و چابهار، اوضاع یمن، افغانستان همچنین نوع روابط با عربستان بحث و بررسی کنند.

وی افزود: اگر چه در حال حاضر امنیت در مرز مشترک پاکستان و ایران برقرار است اما اقدامات بیشتر برای مبارزه با تروریست‌ها و جلوگیری از نفوذ داعش یکی از محورهای گفت و گوی مقامات دو کشور خواهد بود.

دیپلمات پاکستانی تأکید کرد: سفر محمد جواد ظریف برای هر دو کشور پاکستان و ایران اهمیت یکسانی دارد و نوید دهنده آینده روشن همکاری دوجانبه اسلام‌آباد- تهران است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول