اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

ازدواج غربی در ایران اسلامی؟!

عملیاتی شدن طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال، باعث افزایش سن ازدواج می‌شود که این امر با مواضع دین اسلام درباره ازدواج و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن ازدواج جوانان در تضاد است.

ازدواج غربی در ایران اسلامی؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در حوالی سالروز ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) که شیعیان باید به تکریم جایگاه زن در خانواده بپردازند ( که صد البته مردم شریف از این عمل دوری نخواهند گزید) جمعی از خواص با اسم خشونت علیه زن به تخریب جایگاه زن دست زده‌اند و این جای تأسف بسیاری دارد که در سرزمین اسلامی عملکرد غربی از طرف جمعی از خواص بنا بر ناآگاهی اتفاق می‌افتد که این امر با تذکر جدی از طرف مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مواجه می‌شود که ایشان در بیانات خود در جمع مداحان اهل بیت (ع) در روز 17 اسفند این عملکرد را مورد نقد قرار می‌دهند.

طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال که از طرف فراکسیون زنان مجلس و دولت درحال پیگیری است، با ادعای اینکه طلاق‌های صورت گرفته، اکثراً در سنین زیر 18 سال است به دفاع از طرح خود می‌پردازند.

براساس آمار موجود بیشترین تعداد طلاق ثبت شده در سنین 25-29 سال است، در حالی که تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سنین 15-19، 2.4 برابر ازدواج‌های ثبت شده در سنین 25-29 است که این با اظهارات موافقان طرح در تضاد است.

عملیاتی شدن طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال باعث افزایش سن ازدواج خواهد شد که این امر با مواضع دین اسلام درباره ازدواج و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن ازدواج جوانان در تضاد است.

افزایش سن ازدواج امکان بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی را موجب خواهد شد مانند ازدواج‌های سفید، دوستی‌های خیابانی، افزایش مجرادن دائم و ...

در حالی که طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال در حال پیگیری است، عدم توجه به خواست مردم می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد، با توجه به استقبال مردم از ازدواج دختران 15-19 سال و پسران 20-24 سال که به صورت یک هنجار درآمده است، نشان از مقبولیت این امر از طرف مردم و به خصوص خود زوجین دارد که عدم توجه به این موضوع می‌تواند موجب افزایش تعداد ازدواج های ثبت نشده شود.

با توجه به مشکلات ذکر شده مجلس می‌بایست به جای طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال، مقدمات ازدواج آسان و به موقع جوانان را پیگیری و قدمی در راستای ازدواج اسلامی بردارد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول