اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

در حاشیه مراسم نکوداشت سهام عدالت روی داد

اعتراض یک سهامدار عدالت به معاون اول رئیس جمهور در مورد جریمه بانکی

در حاشیه مراسم نکوداشت ساماندهی سهام عدالت یک سهامدار عدالت در اعتراضی خطاب به معاون اول رییس جمهور گفت: بیایید جرایم دیر کرد سود بانک‌ها را حذف کنید.

اعتراض یک سهامدار عدالت به معاون اول رئیس جمهور در مورد جریمه بانکی

رضا امامی؛ به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت سهام عدالت، برخی اعتراض‌های پراکنده از سوی برخی مشمولان سهام عدالت و تعاونی‌های استانی در حالی شنیده شد که پس از پایان سخنرانی معاون اول رییس جمهور ، تعدادی از مشمولان سهام عدالت هنگام خروج وی از سالن جلسات و سوار شدن بر اتومبیل خود از فرصت استفاده کرده و منتقد برخی تصمیم‌ها از جمله نرخ سود بانکی و جرایم دیر کرد و همچنین عدم انطباق سود سهام عدالت با قدرت خرید شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از این منتقدان که خود را از مشمولان طبقه کارگران ساختمانی معرفی می‌کند به خبرنگار ما عنوان کرد: سهام عدالت برای من نان و آب نمی‌شود. وزیر اقتصاد باید مشکل دیر کرد و وجه التزام‌های بانک‌ها را حذف کند. کمر مردم زیر بار مشکلات شکسته است.

وی گفت: من از شهر قم آمده‌ام ، با 80 هزار تومان سود سهام عدالت نمی‌توان دو کیلو گوشت خرید. می‌خواهم پرتقال بگیرم، اما کیلویی 6 هزار تومان شده است.

وی که خود را جزء طبقه کارگر ساختمانی معرفی می‌کند، معتقد است: امروز مسئله جامعه سهام عدالت نیست. بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ، تورم افسار گسیخته اصلاً با آمارهایی که عنوان می‌شود ، مطابقت ندارد.

این سهامدار از رییس جمهور و معاون اول خواست، در حمایت از تولید، جرایم دیر کرد سود بانک‌ها را حذف کنند.

وی گفت: من که 15 میلیون تومان وام گرفته‌ام، برای اینکه برای خودم شغل درست کنم، تا الان دو میلیون تومان به عنوان جریمه دیر کرد در نظر گرفته‌اند، وقتی درآمدی ندارم از کجا بیاورم.

این مشمول سهام عدالت گفت: وقتی موضوع جریمه دیر کرد بانکی را از معاون اول می‌پرسم، می گوید از وزیر اقتصاد بپرس.

وی ادامه داد: من کارگر ساختمانی هستم و در این تلویزیون به اشتباه اعلام می‌شود که سود وام بافت فرسوده 8 درصد شده است. وقتی می‌رویم بانک بالای 24 درصد از ما سود می‌گیرد.

وی ادامه داد: من که خانه ندارم و تنها یک زمین کلنگی دارم و با بدبختی جمع کرده‌ام، در بافت فرسوده است و بانک گفته برای هر واحد به شما 50 میلیون تومان وام می دهیم. دولت اعلام می کند نرخ سود بافت فرسوده 8 درصد است، ولی این دروغ است، چون بانک می‌گوید اگر دولت به شما یارانه بدهد، نرخ سود 12 درصد می‌شود و اگر ندهد، با جریمه دیر کرد نزدیک 40 درصد نرخ سود و دیر کرد آن محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول