اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر سابق اطلاع‌رسانی پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

هدف «ظریف» از سفر به پاکستان تفاهم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی است

وزیر سابق اطلاع رسانی پاکستان گفت: سفر «ظریف» به اسلام‌آباد نقش مهمی در آغاز فصل نوینی از روابط پایدار بین دو کشور دارد و در گسترش روابط اقتصادی-تجاری موثر است اما هدف اصلی این سفر تفاهم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی است.

هدف «ظریف» از سفر به پاکستان تفاهم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی است

«فردوس عاشق اعوان» وزیر سابق اطلاع رسانی پاکستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نقش مهمی در آغاز فصل نوین روابط پایدار بین دو کشور است و موجب رفع سوتفاهم‌ها خواهد شد.

اعوان تأکید کرد: ایران در مذاکره با 6 قدرت جهانی موفق عمل کرده و تجربه زیادی در زمینه درک متقابل همچنین توافق درباره پیشبرد اهداف مشترک دارد.

فردوس عاشق اعوان اظهار داشت: امیدواریم سفر ظریف به پاکستان کمک زیادی به حل برخی مسائل در روابط دو کشور و رفع سو‌تفاهم‌ها نماید.

اعوان اظهار داشت: اوضاع افغانستان، توسعه روابط پاکستان و ایران، بررسی اوضاع مرز مشترک پاکستان با ایران و افغانستان، بررسی جنگ یمن، جنگ سوریه، اعزام نیروهای ارتش پاکستان به عربستان محور سفر ظریف به اسلام‌آباد خواهد بود.

وی افزود: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان کمک زیادی به اعتماد سازی و همکاری دو جانبه بین تهران و اسلام‌آباد می‌کند.

فردوس عاشق اعوان گفت: طبق اطلاعات من، وزیر امور خارجه ایران با فرمانده ارتش، نخست وزیر،رئیس جمهور، وزیر امور خارجه رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار خواهد کرد.

اعوان تصریح کرد: برقراری روابط دوستانه با ایران همیشه برای پاکستان اهمیت داشته و اسلام‌آباد در آینده نیز ارزش زیادی برای حفظ این روابط قائل خواهد بود.

وی افزود: با اینکه سفر وزیر امور خارجه ایران نقش بسزایی در گسترش روابط تجاری- اقتصادی دارد اما به نظر من هدف از این سفر بیشتر بررسی اوضاع منطقه و تفاهم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی خواهد بود.

فردوس عاشق اعوان گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان برای هر دو کشور اهمیت یکسانی دارد.

چندی پیش «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی و «محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در رأس هیأت‌های بلند پایه و با هدف همکاری آموزشی- نظامی وارد پاکستان شده و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند.

قبل از آن «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان برای گفت‌وگو در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی همچنین توسعه همکاری های دوجانبه وارد تهران شد.

این در حالی است که «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان به ایران سفر و در خصوص رویکرد اسلام‌آباد در برابر واشنگتن همچنین مسایل منطقه‌ای به رایزنی با مقامات این کشور پرداخت.

همکاری های نظامی ایران و پاکستان همواره در سال‌های گذشته خوب ارزیابی شده و دو کشور موفق شده اند در امنیت مرزهای مشترک خود و همچنین شناسایی تهدیدات مشترک خوب عمل کنند.

دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری هم توانسته‌اند حجم تجارت خود را افزایش دهند و قرار است آن را به 5 میلیارد دلار در سال برسانند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول