اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حجت‌الاسلام رستمی در همایش «انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی»:

چگونگی انتقال مسائل بنیادین انقلاب اسلامی به نسل دانشجو باید مورد توجه قرار گیرد/ لزوم بازبینی روش‌ها و سرفصل‌ها

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه با نسلی مواجه هستیم که گاهی مسائلی مانند یأس، سرخوردگی و بی‌تفاوتی دارند حال باید ببینیم چگونه می‌خواهیم مسائل بنیادین انقلاب اسلامی را به آنها منتقل کنیم.

چگونگی انتقال مسائل بنیادین انقلاب اسلامی به نسل دانشجو باید مورد توجه قرار گیرد/ لزوم بازبینی روش‌ها و سرفصل‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رستمی معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش «انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی» که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: اگرچه همانطور که رهبری فرمودند مثلث اسرائیل، نفاق و اعراب مرتجع از آنها حمایت کردند ولی می‌بینیم هیچکدام از جریانات سیاسی فعال داخلی از این اغتشاشات حمایت نکردند و اغتشاش‌گران هم از جریانات سیاسی حمایتی نکردند.

وی افزود: در سال 88 جریانات سیاسی سردمدار و به شدت درگیر ماجرا بودند و اقشار متوسط و تحصیلکرده در صحنه حضور دارشتند و می‌بنیم که در راس آن جریانات سیاسی هستند و جریانات سیاسی هم هستند که تلاش می‌کنند مردم را در مقابل نظام در صحنه نگاه دارد. 

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: تحلیل غربی‌ها درباره اتفاقات 88 این است که جریانات سیاسی یک نوع محافظه‌کاری را دارند و حتی اگر در گفتمان خارج نظام عمل کند در روش در نظام حرکت می‌کند و به همین دلیل توان تند کردن فضا برای رخدادی مانند انقلاب کردن را ندارد.

وی افزود: برای همین می‌گفتند که اگر بدنه اجتماعی که مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی دارند را بتوانند وارد صحنه کنند، نتیجه می‌گیرند.

رستمی ضمن اشاره به تحلیل‌هایی که درباره اغتشاشات دی‌ماه وجود دارد، گفت: با هر تحلیلی که در این رابطه وجود داشته باشد این موضوع یک زنگ هشداری بود که باید به آن توجه کرد. ما در دانشگاه مواجه با نسلی هستیم که گاهی مسائلی مانند یاس، سرخوردگی، بی‌تفاوتی و سطحی‌نگری دارند و ما می‌خواهیم مسائل بنیادین انقلاب اسلامی را به آنها منتقل کنیم، حال باید ببنیم چگونه قرار است این کار را انجام دهیم؟

وی اضافه کرد: واقعیت این است که ما بایدهم روش‌ها و سرفصل‌ها را مورد توجه قرار دهیم‌، سرعت تغییرها امروز بسیار بالاست و ما اگر بخواهیم در دروسی مانند معارف و انقلاب اسلامی با سرفصل‌هایی که در 30 سال پیش تدوین شده به نیازهای امروز پاسخ دهیم با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: باید دروس معارف و انقلاب اسلامی را طوری سر کلاس بیان کنیم که دانشجو با آن ارتباط بگیرد. حتی ممکن است نقد داشته باشیم به عزیزانی که قائل به سناریو پردازی و داستان پردازی و استفاده از داستانها برای طرح مطالب علمی درس انقلاب اسلامی هستند ولی این هم یک طرح است و باید به آن پرداخته باشد و این رسالت برعهده اساتید درس انقلاب است و قطعا این مجموعه‌ای که امروز در آن هستیم این صلاحیت را دارد که به این موضوع بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول