اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در جمهوری اسلامی گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است،

گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار در رویداد بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار ضمن تبریک روز جهانی زن و میلاد حضرت زهرا (س) بر نقش زنان در گسترش صلح تاکید کرد و افزود: بر اساس قطعنامه 1325 سازمان ملل، زنان باید در مذاکرات صلح چه در سطح دولت و چه در سطح پارلمان به کار گرفته شوند و نقش آنها در حفظ صلح و امنیت جدی گرفته شود.

ابتکار در ادامه با تاکید بر نقش سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های جهانی و دانشگاهی و جلب مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد صلح و امنیت در جوامع اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی شبکه همکاری و همگرایی موثری برای زنان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است، تصریح کرد: تدوین لایحه تامین امنیت زنان با همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به زودی نهایی خواهد شد و گام موثری برای ایجاد صلح در جامعه و کشور خواهد بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور آموزش‌های حقوقی و همچنین آموزش‌های خانواده را گام موثری برای ارتقای وضعیت زنان دانست و گفت: این اقدامات با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم و نگاه ویژه رییس جمهور در حال اجرا شدن هستند.

به گفته ابتکار، نقش زنان در صلح همگرایی، رفع مخاصمان و هم‌پیمانی بر علیه افراط گرایی باید تبیین شود تا با برقراری صلح، امنیت به جهان بازگردد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران کشوری با گروه‌های متنوع و در عین حال صلح طلب است و این گروه‌ها همزیستی مسالمت‌آمیزی در کشور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول